Olyan erős, mint egy Koenigsegg One:1, és legalább olyan jól is néz ki a kínai NextEV első szuperautója, a Nio EP9, ami elég nagyot ment a Nürburgringen.

Ha elektromos autókat gyártó céget indítasz, akkor kezdetnek az a legjobb, ha rögtön egy szuperautót teszel le az asztalra. Így tett a kínai NextEV is, amelynek első utcai autóját a minap mutatták be Londonban. A Nio EP9 nemcsak azért érdekes, mert lélegzetelállítóan néz ki, hanem azért is, mert olyan erős, mint egy Koenigsegg One:1, de ez tisztán elektromos hajtású.

Az arányai elképesztők, a 4,89 méteres hosszához 2,23 méteres szélesség és 1,15 méteres magasság társul. A Nio EP9 bármelyik szuperautóval felveszi a versenyt, a teljesítménye ugyanis kereken 1 megawatt, ami 1360 lóerőnek felel meg. Ezzel 2,7 másodperc alatt gyorsul százra, 7,1 alatt van kétszázon és 313 km/óra a végsebessége.

A Nio EP9 pedig már a leggyorsabb elektromos autónak is mondhatja magát, mentek vele ugyanis egy rekordkört a Nürburgringen. A tesztpilóta a NextEV Formula E-versenyzője, merthogy a cég ott is jelen van, ifjabb Nelson Piquet volt, aki a 20,8 kilométeren 7 perc 5,12 másodperc alatt ért körbe, 12 másodpercet verve a korábbi rekorder elektromos Toyotára.

Elektromosnak ez a leggyorsabb, de ekkora teljesítménnyel már jobbat is elértek a benzinesek: a fele ennyi lóerős Lamborghini Aventador SV például 6 perc 58 másodpercet futott, a csúcs pedig 6 perc 48 másodperccel a Radical SR8 LM, ami tulajdonképpen egy versenyautó, csak rendszámot kapott. A Nio EP9 azonban nem mehetett száz százalékon, nehogy túlhevüljenek az akkumulátorai, ezért a későbbiekben ennél jobb eredményre is számíthatunk tőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában