Szép lassan szeretsz bele ebbe az Opelbe – Teszt: Opel Grandland X 1.6D

Van, aki sosem emészti meg, más nem is tud róla, hogy az Opel a PSA csoporté lett. A francia gazda a 3008-ast is beadta a közösbe, amelyből a Grandland X-szel meglepően hiteles Opel-SUV készül.

Most, hogy az Opelt bekebelezte a francia PSA, adja magát a tyúk-tojás kérdés: azért született az Opel Grandland X a Peugeot 3008-ból, mert francia az új tulajdonos, vagy azért jött létre a fúzió, mert a két cég között működött a kémia a Crossland X és a Grandland X fejlesztésekor? Az biztos, hogy a kis és a kompakt SUV közös fejlesztéséről még 2012-ben állapodott meg a PSA a General Motorsszal, jóval azelőtt, hogy az Opelt eladta a francia partnernek.

Opel egy Peugeot-ból

Tekintve, hogy a 3008 a 2017-es Év autója, az Opel könnyű és fejlett technikára húzhatta rá a formatervében igazán önálló karosszériát. Az átvett elektronika rendelhetővé teszi a legtöbb modern vezetői asszisztenst, így aktívan kormányzó sávtartó, adaptív tempomat, ráfutásos ütközés-megelőzés, fáradásérzékelés és holttérfigyelés segít. Ne becsüld le őket, mert itt a tavasz, és egyre kevesebb a textil a nőkön.

Amikor egy autóban sok időt töltesz, kezdenek fontossá válni azok az okosságok, amikkel az Opel megszórta a Grandland X-et. A második üléssorba is rendelhető ülésfűtés, csomagban 175 ezer forintért a fűthető első ülésekkel, a fűthető, multifunkciós bőr kormánykerékkel, a sílécalagúttal és a kartámasszal. Az Innovation alapáron kulcsnélküli ajtónyitást kínál, a hátul ülőket felhúzható roló óvja a naptól, kérhetsz 230 voltos konnektort és indukciós telefontöltőt (30, 35 illetve 40 ezer HUF). Valakinek az Opelnél nagyon sok praktikus érzéke van, mert az üléstámlákat a csomagtér oldalfalában lévő kallantyúval lehet lehajtani, és a kivett kalaptartóval sem kell szerencsétlenkedni, mert a csomagtérpadló alatt van neki hely.

Miért pont ezt?

Ezzel együtt az autó elsőre meglehetősen átlagos, nehéz megmondani, hogy a temérdek konkurens közül miért épp ezt az opelesített Peugeot-t választaná valaki? De ahogy szaporodnak az együtt töltött kilométerek, dominálni kezd az autóból áradó általános jóság. Csend van benne, simán siklik, nem billeg a kanyarokban, belső téri anyagai kellemesek a szemnek és a kéznek is. Jól jön a hétköznapokban a magas üléshelyzet, ahonnan könnyebb áttekinteni a forgalmat. Amikor ömlik az eső, szanálják az autópályát, és 2,2 méteres sávban kell elosonni egy zombi által irányított kamion mellett, megtanulod becsülni az autó biztonságérzetét.

Aki sokat vezet, két extrára mindenképp szorítsa ki a pénzt! Az egyik a LED-es matrix-fényszóró, a másik a Denon-audiorendszer. Érdekes, hogy a testvérmodell hifije más, azt a francia Focal szállítja. Az ülések a kihúzható combtámasszal igazán kényelmesek.

120 lóerő: ez a minimum

Amikor valaki igent mond az 1,6 literes dízelre, tudnia kell, hogy ezzel a motorral sehol nem fogja átrendezni az erőviszonyokat. Ez a teljesítményszint az alsó határa annak, amit a mai forgalom kikényszerít, a 120 lóerő és a 300 Nm nyugodt haladásra elegendő. Az Innovation szinten 8,4 millió forintba kerülő modell a dízelmotorral jobban összehangolt váltót kívánna, a hatfokozatú automata nem áll a helyzet magaslatán. Ezzel a motorral és sebességváltóval mindössze 1,2 tonna a vontatható tömeg, kézi váltóval 1400 kg lenne. Egy DSG-s Škoda Karoq 1,6 TDI 1500 kilós fékezett utánfutót húzhat, jóval nagyobb lakókocsit köthetünk mögé.

Amit egy családi autónak tudnia kell, arra elég a 120 lóerős dízelmotor is, amely átlagosan 6,5-7 litert fogyaszt, és legalább nem háromhengeres, mint az egyetlen benzines. Erősebb motort csak dízelből kapni, a kétliteres 400 Nm forgatónyomatékot présel a váltóba, és 177 lóerős. A szűk motorválaszték oka, hogy a 3008 motorjai közül az 1,6 literes benzines négyhengeres és a 150 lóerős dízel sem érhető el az Opelhez.

Óvatos formájával az Opel Grandland X nem kecsegtet a vadon meghódításával. Ezt tartja is a 4x2-es autó, legfeljebb a speciális programmal működő kipörgésgátlásra támaszkodhatsz, ha kifizeted az IntelliGrip felárát. Akinek tényleg fontos a négy hajtott kerék, annak ott a kisebb Mokka X. A visszafogott dizájn mellett az ötletmentes műszeregység sem ígér kalandot, naplementét a Szaharában vagy félvér nőt csokitortában. Ez az Opel eszköz a mindennapokra, de annyira jól megcsinált mindenes, hogy egy idő után az ünnepnapokat is örömmel megosztod vele.

Ez is érdekelhet:

Vérpezsdítő Opelek a korból, amikor még voltak vérpezsdítő Opelek - Roadster

A múlt századba kell visszanyúlni, de volt idő, amikor az Opellel kapcsolatban nem az számított izgalomnak, hogy ki veszi meg, vagy hogy bezárják-e valamelyik gyárát. Öt ilyen modell következik jóval az Astra előtti, dicső időkből.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon