Nem GSi, nem OPC, csak egy bivalyerős, nagyon jó Opel Insignia – teszt

Amióta vezettük az új Insignia csúcsmodelljét, az az érzésünk, hogy a franciák bagóért jutottak hozzá az Opelhez. Bár a legerősebb Insignia döntő paraméterekben marad el a V6-os OPC mögött, 260 lóerejével és ravasz összkerékhajtásával izgalmas autó.

Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo Start/Stop 4x4 Dynamic: időnként igazán jó autók is kaphatnak igazán körülményes típusjelzést. Teljes neve annyira kacifántos, hogy inkább egyszerűsítsük koszinus négyzettel, és maradjunk sport Insigniánál! Ez az autó a márka csúcsmodellje, mert ez a legerősebb, legfejlettebb, legjobban felszerelhető Opel, viszont nem a legdrágább. Listaárban a hosszított Vivaro Life kisbusz vezet, 12 826 750 forintért a duplaturbós dízellel. A benzines Insignia Grand Sport ebben a kivitelben 10 910 000 forintról indul, a tesztautóval megegyező modellt, temérdek extrájával együtt, 12 824 750 forintért lehet venni. Ebben benne van az 1,2 millió forintos engedmény is.

260 lóerő ≠ GSi

Ne zavarjon meg, hogy az Opel épp újjáéleszt egy múltbéli nagy nevet az Insignia GSi-vel! Ez a piros ötajtós nem a sportváltozat. Azért néz ki ennyire jól, mert megkapta az OPC Line külső és belső sportcsomagot, előbbit negyedmillió, utóbbit 150 ezer forintért. Az autó alapjaiban új, mert a testes amerikai kocsikra szabott, túldimenzionált alapokat a tényleges szükségletekhez jobban igazítható E2 padlólemez váltotta le. Az új Insigina történelmi autó: ez az utolsó Opel, amely még teljes egészében a GM égisze alatt készült.

A G Astra óta a nagy teljesítményű Opelek neve OPC. Az egyre komolyabb technika az előző Insigniában egy kétturbós, összkerékhajtású hathengeressel tetőzött. 325 lóerő, hat másodperc százra, és az Insignia OPC Unlimitedben 270-es végsebesség. A helyét betölteni hivatott benzines Insignia csak négyhengeres, 260 lóerős, 7,3 másodperc alatt van százon, és 250-nél vége a gyorsulásnak, ami fájó visszalépés.

Csakhogy az 1810 helyett 1683 kilós, alumínium motorháztetős autó a kézzel is kapcsolható, nyolcfokozatú automatával a Nürburgring Nordschleifén és életszerű körülmények között is inkább gyorsabb, semmint lassabb felmenőjénél.

4x4, mint a Focus RS-ben

Valószínűleg a vállalati ranglistán magasra jutó ügyfélkör nem itt fogja újraélni ifjúkori kalandjait, de az OPC Line Insignia a mértéktartó vadítással igazán vonzó autó. A lemezek alatt nagyon jól hangolt, adaptív lengéscsillapítású futómű dolgozik. A kényelmes Tour állásban finom a rugózás, de Sportra kapcsolva a 4,9 méteres Opel úgy vágtat át a kanyarokon, hogy irigyelni fogják a Mazda6-ot, Passatot, Mondeót választó kollégák.

Az ötajtós Insigniákra biggyesztett Grand Sport névnek ezzel a hajtáslánccal és futóművel van létjogosultsága. A brit GKN a Ford Focus RS-hez hasonló összkerékhajtást szállít hozzá, amely nemcsak az első a hátsó kerekek között szabályozza a nyomatékarányt, de a két lamellás kuplunggal a hátsó kerekek között is. Az ívkülső hátsó kerékre terelt nagyobb nyomatékkal az Insignia agilisabban fordul, és nem vagy alig túrja az orrát, mert ez a nyomaték befelé fordítja az elejét. A széles tartományban 400 Nm-t leadó motorral kőkeményen húz kifelé a kanyarokból. Motorja azonos a GSi-ben lévővel, egy turbója van, fix lapátgeometriával. A soros négyhengeres közvetlen benzinbefecskendezéses, hogy erős legyen, és ne harapjon lyukat a pénztárcádba.

Egy autó azzal is gyorsul, ha nem áll folyton a benzinkúton. A hathengeres OPC-hez képest ugrásszerű a javulás, amit saját tapasztalataink mellett a Spritmonitor.de adatai is alátámasztanak. A tulajok fogyasztási naplóiból látható, hogy az Insignia OPC 12,3 literes átlagával szemben a 260 lóerős benzines 9,7 literrel eljut 100 kilométerre. Ha évente 25 ezer kilométert autózol, 234 ezer forintot hagy a zsebedben a V6-os nagyágyúhoz képest.

Ezt nyugodtan költsd hosszú túrákra, mert a sportosítás nem rombolja az Insignia kvalitásait utazóautóként. Halk és tágas belül, szépen szól a Bose-hifi, és AGR-sportülései is nagyon jók. A felszereltség viszont messze van az elvárhatótól. Az az 1,2 millió forint, ami leolvad a listaárából, el is megy rögtön a kiváló, oldalanként 16-16 diódát vezérlő matrix-LED-fényszóróra, az adaptív tempomatra, a szélvédőre vetítő head up displayre, a hangrendszerre és a gyári navira a nyolccolos képernyővel. A tolatókamerán kívül egy mezei parkolóradarért is felárat kérnek, ami nélkül meg fogsz küzdeni a 491 centis autóval. Kár volt ennyire sóhernek lenni.

Alternatíva: Arteon? Superb? Stinger?

Teljesítményét tekintve a tesztautó a 240 lóerős Ford Mondeo illetve a 280 lóerős Škoda Superb és a Volkswagen Arteon 2.0 TSI között áll. Az ötajtós, 4x4-es Insignia nem magányos harcos, félmillió forinttal feljebb kapható belőle duplaturbós dízel is 210 lóerővel, 480 Nm nyomatékkal. További 200 ezer forintot rádobva kombit is rendelhetsz belőlük, ha a bringa, a kutya vagy az asszony rámolási kényszere miatt kevés lenne az ötajtós 490-1450 literes csomagtere. A kombié 560-1665 literes. A sportos Insignia helyett vehetsz gyérebb felszereltségű és kisebb teljesítményű prémiumtermékeket az Audi–BMW–Mercedes háromszögből, esetleg Jaguar XE-t, új Volvo V60-ast. Vagy 255 lóerős Kia Stingert, amely csak két kerekét hajtja, de a hátsó kettőt.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon