Évtizedek óta álmodoznak a repülő autóról, és sokan bele is fogtak a megvalósításába, de igazán jó megoldást, ami nagy számban terjedhetne el, eddig még nem láttunk. Most a PAL-V gyártója ígéri, hogy elkezdi a sorozatgyártást.

Nem új az álom, hogy a forgalmi dugókat repülő autóval kerüljük ki, amivel nagyobb távok megtétele is kényelmesebb lenne, de a valóra váltása eddig még senkinek sem sikerült. Sokan mutattak már működő prototípust, és a PAL-V gyártója is egy közöttük, de azt ígérik, hogy a genfi autószalonra vitt modellt hamarosan gyártani is fogják.

Képeken már most fantasztikusan mutat a Liberty Sport névre keresztelt típus, még ha nem is igazi fényképekről, hanem csak látványtervekről van szó. Úgy tűnik, a PAL-V gyártója sem a hagyományos személyautókból indult ki a tervezéskor, hiszen ez tulajdonképpen egy girokopter, amit közúti közlekedésre is alkalmassá tettek.

200 lóerős Rotax motorokkal szerelték, és 330 méteres hely elég neki, hogy felszálljon, a leszálláshoz ugyanakkor egy harminc méteres placc is megteszi. 140 km/órás sebességgel repül kényelmesen, de a 180 km/órára is képes, a maximum repülési magassága 3500 méter. A 100 literes üzemanyagtankból 500 kilométert lehet megtenni vele a levegőben.

A repülőből autóvá szerelni a tervek szerint tízperces munkával lehet, és közúton nem foglal el sok helyet, négy méter hosszú, két méter széles és 1,7 méter magas a Liberty Sport. Autóként sem hangzik rosszul, hogy 9 másodperc alatt gyorsul százra és 160 km/óra a végsebessége, egy tank üzemanyag ilyenkor 1315 kilométerre is elég lehet.

Genfben már felvesznek előrendeléseket a repülő autóra, amiért 2500 dollár előleget kell letenni. Az ára ennél jóval több lesz, 339 ezer dollárba fog kerülni, de az első szériához 599 ezer dollárért lehet hozzájutni. A vezetéséhez persze pilótavizsga is kell, a közlekedéséhez való engedélyeket pedig a következő egy évben tervezi beszerezni a gyártó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában