Formájával eddig is a kategória sportosabbjai között volt a Seat Leon, most pedig átszabták és új kütyükkel tömték tele, hogy még jobban tetsszen.
Mi is nehezen hisszük el, hogy már 2012 óta velünk van a jelenlegi Leon, hiszen a Seat kompaktjának formája még mindig frissnek hat. A tervezői sem igen találtak átalakítanivalót rajta, ezért csak finoman reszelték egy kicsit. A csupa élekkel határolt stílus megmaradt, de a hűtőmaszk szélesebb lett, és olyan rácsot tettek rá, ami manapság felettébb divatos. Aki szeretné, akár sötétlilában is választhatja a spanyol autót.
A műszerfalat korábban komornak tartották, ezért fényes fekete vagy fehér betétekkel dobták fel. A hagyományos helyére elektromos kézifék került, és új a 8 colos érintőképernyő is. A Volkswagen-csoport legmodernebb fejegységéről van szó, amely Apple CarPlay, Android Auto vagy MirrorLink segítségével a telefonodat is kezeli, és vezeték nélküli mobiltöltő is van hozzá.
Technológiában nagyon ott van az új Leon. Ez volt az első modell a kategóriában, aminek teljesen LED-es fényszórója volt, és a ráncfelvarrott kivitelnek nemcsak az első és hátsó lámpái, de az irányjelzői és a ködlámpái is LED-esek. A Seatban adaptív tempomat, autonóm vészfékrendszer, táblafelismerő, dugóasszisztens és önállóan parkoló rendszer is lehet.
A motorok közt is a Volkswagen-csoport aktuális erőforrásait találod. Az alapot a háromhengeres, de turbós 1.0 TSI mozgatja 115 lóerővel, és ott van az 1.4 TSI is 150 lóerővel. Az 1.6 TDI 90 vagy 115 lovas lehet, a 2.0 TDI pedig 150 és 184 lóerővel jön. Itt azonban még messze nincs vége, hiszen az új Leon Cupra premierje még hátravan, ami akár 300 lóerős is lehet.