A legendává érett 911-es sorozat bevezetésekor is elgondolkodott már a kabrió karosszérián a Porsche, ami csak két évtizeddel később vált valóra. De ez az egy prototípus elkészült, ami most eladósorba került.

A hatvanas évek közepén készítette elő új modellsorozatát a Porsche. Akkor még 901-nek nevezték a típust, amit eredetileg kupé karosszériával terveztek meg, de az Egyesült Államokban a kabriók iránt egyre növekvő igényt látva belefogtak a nyitott tetős változat tervezésébe is.

Mivel szorított az idő, ezért a karosszériaépítéssel foglalkozó Karmann műhelye kapta a feladatot, akik levágták a tetőt és megerősítették a karosszéria szerkezetét. Az eredmény látványos lett, de nem elég meggyőző, a kabrió 901-es merevsége ugyanis nem sikerült tökéletesre.

A Porsche végül nem küldte gyártásba az 1964 szeptemberére elkészült kabriót, helyette azonban a zárt tetős modellből megalkotta a Targát, ami az egyik legnépszerűbb kivitel lett: nyitott tetős, de a merevségével sem volt probléma.

A 901-es bemutatása után a Peugeot vétózta meg a nevet, mondván a középső nullával ellátott típusjelzések hozzá tartoznak, a Porsche ezért 911-re nevezte át a modellt. Az első igazi 911 kabrió pedig még két évtizedet váratott magára, ezért is olyan értékes ez az egyetlen példányban létező prototípus.

A kétliteres, hathengeres bokszermotorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelt autó 130 lóerős, és mind a négy kerekét tárcsafék lassítja, a Fuchs kerekek is eredetiek. Az RM Sotheby’s február elején Párizsban árverezi el ezt a csodás példányt, a Porsche történelmének egy fontos darabját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés