Még egy változatban kihozta a 911-est a Porsche. Az új Carrera T olyanoknak való, akik nem a feltűnés és a luxus miatt vesznek Porschét, hanem azért, mert vezetni akarják, méghozzá kanyargós utakon, gyorsan.

Újabb betűvel bővült a Porsche 911 kínálata, a típus immár Carrera T változatban is elérhető. A T betű a Touring rövidítése, és nem először szerepel a modell történetében. 1968-ban jött ki a Porsche 911 T, ami a 130 lóerős kétliteres, hathengeres bokszermotorjával amolyan lényegre szorítkozós változat volt. A most bemutatott kivitel is éppen ilyen.

Az eddigi alapmodell 911 Carrera jelentős súlycsökkentésen ment keresztül. Az oldalablakokat és a hátsó szélvédőt vékonyabb üvegből készítették, a kilincseket behúzó fülek helyettesítik, és megváltak a zajszigetelés egy részétől, ahogyan a hátsó ülésektől és az érintőképernyős rendszertől is, bár a két utóbbit felár nélkül mégis lehet kérni hozzá. 20 kilótól szabadultak meg mindezzel, a 911 Carrera T így 1425 kilogrammot nyom.

A könnyebb 911-est pedig vezetni is jobb lett, mert egy sor olyan extra jár hozzá, ami a Carrera alapváltozatához egyébként nem érhető el. Széria a két centivel ültetett aktív sportfutómű és a Sport Chrono csomag, igaz, a jellegzetes stopperóra nélkül. Opciók a kagylóülések, a váltókar rövidebb, és az áttételeket is rövidebbre vették, a hátsókerék-hajtást mechanikus önzáró differenciálmű és rendelhető hátsókerék-kormányzás teszi teljessé.

Nem is kellett izmosítani a 911-esen ahhoz, hogy jobban menjen, a legújabb változatban is 370 lóerőre és 450 Nm nyomaték leadására képes a 3 literes, dupla turbós, hathengeres bokszermotor. A 911 Carrera T mégis gyorsabb, mint az alapmodell, hiszen egytizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt éri el a százat a kézi váltóval, és 4,2 másodperc is elég az opciós PDK váltóval. A végsebesség minden esetben 290 km/óra.

Csak a színe feltűnő a 911 Carrera T-nek, hiszen a fekete, fehér és ezüst mellett kék, narancs, vörös és sárga színekben is kérhető. Egyedi az első spoiler, a visszapillantó tükrök minden esetben szürkék, ahogyan a 20 colos Carrera S könnyűfém kerekek is. Széria a sportkipufogó, amihez fekete végek járnak, és bár az ülések elektromosan állíthatók, szövettel vonták be őket. Csak a lényeg, erről szól az új Carrera T.

Ne felejtsd el meghallgatni, hogyan szól:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Kényelmes tempónál is könnyen történhet hatautós baleset az autópályán

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés