Nem is olyan régen a Porsche egy videóval segített azoknak, akik nem tudják, hogyan kell helyesen kiejteni a márka nevét. Most egy újabb ismeretterjesztő tartalommal álltak elő azoknak az ügyfeleknek a megnyugtatására, akik a csikorgó fékekre panaszkodnak.
Ha vezettél már nagyteljesítményű autót, akkor biztosan találkoztál már azzal a jelenséggel, hogy fékezéskor csikorgó hangot hallasz a kerekek felől. Amikor a BMW M2 bemutatóját tartották a Hungaroringen, és megkérdeztük, hogy miben térnek el az egész nap a pályán nyúzott autók a szériamodelltől, akkor azt felelték: csak a feláras BMW M kompozit fékekben, amelyek nagyobb fékerejűek, kevésbé fáradékonyak, és csak egy hátrányuk van – zajosabbak is.
Hiába hangzik úgy, ez nem hiba, hanem a fékrendszer velejárója, és ezt magyarázza meg a legújabb videóján a Porsche. A nagyobb teljesítményű, nehezebb autóknak nagyobb felületű féktárcsákra és betétekre van szükségük, és ez azt jelenti, hogy kisebb sebességnél a betétek nem mindig egyenletesen fekszenek fel a féktárcsára. Az így keletkező vibrációk zaját erősíti fel a féktárcsa, ami végső soron a jellegzetes csikorgó hangot okozza.
Persze a Porschénél is kifejtik, hogy mindent megtesznek a kellemetlen zaj csökkentése érdekében, de beláthatjuk, hogy a fékrendszerek tervezésénél elsősorban a minél nagyobb fékhatás és tartósság elérése a cél, és csak ezt követi a zajok csökkentése. Nem tudjuk, hogy a vevők panasza nyomán döntöttek-e a videó készítése mellett, de ha van rá pár perced, hogy megnézd, akkor elmondhatod, hogy ma is tanultál valamit.