A sofőr nélküli Uberre máris van egy ötlete a Renault-nak

Ha az önvezető autóké a jövő, akkor ebben a jövőben van helye annak a koncepciónak is, amit a Renault talált ki. A genfi autószalonra vitt EZ-GO nevű járműnél nem a hagyományos autókból indultak ki, inkább az önjáró taxikat és a tömegközlekedést vették alapul.

Jelen állás szerint minden autógyártó az önvezető modelleken dolgozik, és néhány kivételtől eltekintve ezek a prototípusok inkább a hagyományos modellek önjáró változatainak tűnnek. Nem így ez a Renault, aminél teljesen tiszta lappal kezdték a tervezést, ezért az eredmény inkább tűnik a tömegközlekedési járművek és az önvezető taxik keverékének.

Az 5,2 méter hosszú négykerekű kapszula ugyanis egyáltalán nem úgy néz ki, mint egy autó, és nem is úgy kell utazni benne. Még a beszállás sem hagyományos, hiszen a jármű orrán nyílik ki egy nagy ajtó és egy rámpa, ezen kell egyszerűen besétálni az utastérbe. A Renault ezzel az idősekre, a mozgáskorlátozottakra és a babakocsis kismamákra is gondolt.

Az EZ-GO úgy működik, mint az Uber, egy okostelefonos alkalmazás segítségével lehet hívni, ha szükségünk van rá, de sofőr már egyáltalán nem ül benne. Előfordulhat, hogy meg kell osztanunk az utat másokkal, de ez nem jelenthet gondot, hiszen a hatszemélyes belső tér a kanapékkal és a panorámaablakokkal inkább tűnik kényelmes nappalinak.

Még vezeték nélküli internetelérés és mobiltelefon-töltés is van a fedélzeten. Az EZ-GO akkumulátorát a padlóba építették, indukciós töltéssel, a legnagyobb sebessége pedig 50 km/óra, városban úgysincs többre szükség. A jövő önjáró autója nem is annyira távoli, a Renault már 2023-ban szeretné elindítani ezeket a járműveket.

Ha még idegen neked ez a közlekedési forma, nézd meg a Renault autószerűbb önvezető koncepcióját is:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon