Nyilván tisztában vagyunk azzal, hogy őrült összegek repkednek a Forma-1-ben, mégis mindig nagyot nézünk egy–egy csapat költségvetését látva.
Elkészült a Mercedes 2017-es pénzügyi beszámolója, ami szerint
309,7 millió fontot, azaz mintegy 113 milliárd forintot költött arra, hogy összehozza a negyedik világbajnoki címét – és ebben nincsenek benne a motorfejlesztéssel kapcsolatos kiadások.
Ebből a brutál összegből egyébként mindössze 60 milliót állt a Daimler AG anyavállalat, ami az előző év duplája.
A csapat 2016-ban még 3,8 millió fontos veszteséget könyvelhetett el – ez az egyszeri adóbefizetésnek volt betudható –, 2017-ben pedig már 13,3 millió fontos nyereséget termelt.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy mennyire nem olcsó mulatság egy F1-es csapat üzemeltetése, mint a bérköltség, ami elenyésző a többi kiadáshoz képest: a Mercedes 912 fővel dolgozott és 3,4 millió fontot, vagyis 1,2 milliárd forintot költött csak fizetésre.
Ami pedig a teljes forgalmat illeti – vagyis beleszámítva az F1 által fizetett összegeket, a szponzorációt és a Daimler marketing bevételét – 337,2 millió fontra nőtt az előző év 289,4 milliójához képest.
A legdurvább viszont az, hogy a Mercedes bevétele 2012 óta 194%-kal nőtt az F1-ben.
Eközben zajlik az élet az F1-ben. Hétvégén jön a Japán Nagydíj. A csapatok és pilóták már megérkeztek Szuzukába, ahol a Ferrari bemutatta az új festését, de a nap csúcspontja mégis egészen más volt:
(Fotó: Twitter)