Kipróbáltuk a SUV-birodalom legújabb hercegét, a Seat Tarracót. Masszív, gyorsan megszerethető, mesésen felszerelt autó, amiből könnyen a szegmens királya is lehet.

Az SUV-k mindent visznek, és még csak nem is lassítanak: a felmérések szerint 2025-ig a jelenlegihez képest 40 százalékkal bővül majd a piacuk.

A Seat pedig olyan spanyolos vagánysággal áll a kihívás elé: az Arona és az Ateca után odaállította a tornasor végére a legnagyobb osztálytársat, a hétüléses Tarracót. Elsőre a hétből csak egy ülésen foglaltam helyet, és azonnal feltűnt a

zavarba ejtően nagy hely. Mintha LeBron James utazott volna előttem jobb egyben, de komolyan.

Számokban ugyanez: a csomagtartó a hétüléses változatban szerény 700 liter, az ötülésesben már 760. A kocsi hossza 4735 mm, a szélessége 1839, amivel bizony óvatosan kellett bánni a szűk barcelonai utcákon, és nyilván úgy kell majd a világ összes többi szűk utcáján is.

Hanem a tekintélyes mérethez képest nagyon jó az útfekvése, remekül lehetett vele kerülgetni a biciklistákat a katalóniai szerpentinen, a sávtartó elektronika pedig mintha túl jól is sikerült volna, mert nem csak akkor korrigált, amikor a sáv szélére sodródtunk, de akkor is, ha csak más íven vette volna be egyik-másik kanyart.

Persze ezt ki is lehet iktatni, hogy hadd érvényesüljön az összkerékhajtás a mi akaratunk szerint. Merthogy a másfél literes, 150 lóerős (benzines/dízel, hatfokozatú kéziváltós) példány mellett faarccal elsétáltunk, és beültünk egy 190 lóerős dízel (de van benzines is), hétfokozatú automatával szerelt, összkerekes változatba. E hatalmas erő is csupán kissé lomhán mozgatta a szintén hatalmas testet, miközben a fogyasztás 9 liter körül alakult, jellemzően országutakon, sportfokozatban. Ennél lehet lejjebb menni, ám élményautózásra ne számítsunk (vagy eleve keressünk egy szerpentint).

A Tarraco egész habitusát meghatározzák a paraméterei: egy családi autó, amibe minden befér, a családon túl még számtalan csomag is. Mindenki biztonságban van, rengeteg szenzor figyeli a környezetet, a fékasszisztens 0,2 másodperc alatt reagál, a rendszer segít a ráfutásos baleset megelőzésében, figyeli a holttereket, felismeri a közlekedési táblákat, és még dugóasszisztenssel is szolgál, mármint besegít a sűrű városi forgalomban.

Mi több, a balesetmegelőző asszisztens

nem csak gyorsan reagál, de megfeszíti a biztonsági öveket, bekapcsolja a vészfényeket, felhúzza az ablakokat, behúzza a napfénytetőt.

Két dolgot még kiemelnénk. A Seat egy kis tesztpályán bizonyította, hogy a Tarraco tényleg képes terepen közlekedni, tehát városi terepjáróként valóban nem csak egy járdaszegéllyel képes megbirkózni; a beltérből pedig a rendezettséget volt jóleső látni, ahogy minden kéznél van, esztétikus és jól átgondolt.

Az egész autó nagyon egyben van, nulla másodperc alatt megszokható-belakható, és az alapvető fícsörökön túl számos extrát is tud. Ez utóbbiaknál ne feledkezzünk meg a 8 vagy 10,25 colos, gesztussal is vezérelhető érintőképernyőről sem, a környezetvédelem elkötelezett híveinek pedig jó hír, hogy 2020-ra jön a plug-in hibrid változat, várhatóan 50 kilométeres tisztán elektromos hajtással.

Addig is vannak még jó hírek, a Tarraco ugyanis év elején már előrendelhető lesz Magyarországon is, márciustól pedig rendesen árulják majd a Seat kereskedésekben, méghozzá kilencmillió alatti induló áron, vagyis a spanyolok árban mindenképpen a féltestvér Skoda Kodiaq alá mennek majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában