Nem látszik rajta, de éppen ez a lényeg, a képeken szereplő Superb a Škoda első páncélozott autója. A kétliteres dízellel szerelt golyóálló példány 119 ezer fontba, azaz 43,5 millió forintba kerül, négyszer annyiba, mint egy hasonló szériamodell.

Három éven keresztül dolgozott a Škoda első páncélozott autóján a márka brit importőre és egy helyi specialista cég. Az elkészült Superb Combiról aligha mondanád meg, hogy golyóálló, de a szélvédő vaskos kerete és hűtőmaszk mögé szerelt kék villogók azért elárulják, hogy nem hétköznapi példányról van szó. Máskülönben a Superb megtartotta tágas, ötszemélyes utasterét és hatalmas csomagtartóját.

Nagyszilárdságú és kompozit anyagok felhasználásával a páncélozott Škoda ellenáll a lövedékeknek és a robbanószereknek, a defekttűrő abroncsaival vész esetén is képes kimenekíteni a védett személyt. Ehhez nem a 280 lóerős benzinmotor került bele, az első példányt a 2.0 TDI 190 lóerős változata mozgatja, a megnövelt tömeghez áthangolt futóművel és fékekkel.

A briteknél már rendelhető is a Superb, ami a forgalmazója szerint a Škoda első páncélozott autója. Szigorúan véve persze nem, mert külsős cégek már az előző generációkból is építettek golyóálló változatot, a legérdekesebb azonban a Škoda PA-II jelű harckocsija, amit a húszas években terveztek, és ami a különös formájáról a Želva, azaz teknős becenevet kapta.

A mozgása is hasonló volt a teknőséhez, hiszen a 6 méter hosszú, két méter széles és ugyanolyan magas Škoda hajtásáról egy 9,7 literes, hathengeres, de mindössze 55 lóerős motor gondoskodott. Bár a legnagyobb sebessége elvileg 70 km/óra volt, de sosem érte el ezt, és alacsony hasmagassága is akadályozta a terepen való mozgásban.

 

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Sainz olyan ajánlatot kapott, amivel még a Red Bull sem tud versenyezni

További cikkeink a témában