Már nemcsak a formájával és a kifinomultságával vehet le a lábunkról a Mercedes-Benz E-osztály Coupé és Cabriolet, hiszen érkezett hozzá egy kimondottan erős, hibrid támogatású új motor, és egy hasznos funkcióval is gazdagodott az autó.

Ha városban élsz, vagy parkoltál már zsúfolt környéken, akkor biztosan bosszankodtál már azon, amikor meghúzták a magára hagyott autódat, de még csak annyit sem hagytak egy cetlin, hogy bocs! Most a Mercedesnél jöttek elő egy olyan ötlettel, amivel még lesz időd kiszaladni a boltból, ami előtt parkolsz, hiszen a kocsid fog szólni, hogy éppen megtörték.

Az újdonság lényege, hogy képes érzékelni az autó, amikor parkolás közben nekikoccannak, és rögtön SMS-t küld róla az előre beállított telefonszámra.

Onnantól már csak rajtad múlik, hogy elintézd az ügyet, mindenesetre egy ilyen funkció kimondottan hasznos egy olyan gyönyörű autóban, mint amilyen az új E-osztály Coupé és Cabriolet. A két modell más új extrákkal is gazdagodott, az egyik ilyen az S-osztályból ismert wellness-rendszer, ami az éppen aktuális hangulatodnak megfelelően állítja be a hőmérsékletet, a hangulatfényt, az illatszórót és a masszázst.

Műszaki téren is tartogat csemegét az E-osztály Coupé és Cabriolet, megjelent ugyanis a kínálatban az E 350. Már megszokhattad, hogy a számok nem a hengerűrtartalmat jelentik, és valóban nem 3,5 literes V6-os, hanem egy kétliteres négyhengeres dolgozik benne. De a kettős megfúvású turbónak köszönhetően 299 lóerőre és 400 Nm nyomatékra képes, és még egy 48 voltos hibrid rendszer is került bele.

A rendszer lelke egy szíjhajtású indítómotor-generátor, ami csendben és simán indítja be a benzinmotort, gyorsításkor 10 kilowattos teljesítménnyel rá is segít, lassításkor pedig intenzíven tölti az akkumulátort. Sőt, a mild hibriddel egyenletes tempónál a benzinmotorra sincs szükség, azt lekapcsolva vitorlázik az autó. Az eredmény 5,9 másodperces gyorsulás százra és 6,7 l/100 km átlagfogyasztás.

Ha kíváncsi vagy, milyen élmény vezetni az új kabriót, akkor olvasd el itt:

Az út maga a cél - Kipróbáltuk az új Mercedes E kabriót

A különbség autó és kabrió/roadster között alapvetően az, hogy az egyik egy jármű, a másik egy program. Már egy húszéves, háromszázezer forintos, fapados polgári kabrió is megadja nekünk az alapélményt: a szabadságot, a frissességet és a közvetlenséget. Hát még az új Mercedes E kabrió!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés