A magyaroknak nem kell bemutatni a Suzuki Swiftet. Vagy mégis?

Nem árt felfrissíteni tudásunk e világszerte közkedvelt autó kapcsán. A legújabb, Japánban gyártott modell ugyanis teljesen megújult elődjéhez képest, ám a lényeg változatlan maradt: takarékos, megbízható és tartós kisautó jó áron.

Egyenesen Japánból
A 2017-ben itthon is sikerrel debütált, megújult, japán gyártású Suzuki Swiftben a sportos, funkcionális beltér és az agilis, fürge vezethetőség mellett a biztonság nyugalma is adott. Az új modell örökölte a Swift ikonikus karakterét, de a megújított elemekkel igazán izgalmas stílust alkottak a tervezők. Nézzük a legfőbb újdonságokat, amelyek tovább növelik a kedvelt modell népszerűségét!

Meglepő tágasság
Az új Swift modern és sportos beltéri funkcionalitásai közé tartozik többek között az öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol, a D alakú kormánykerék, az optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, valamint a magasított oldalpárnák. Helykihasználásban nagyszerű a 384 centis Suzuki Swift. Elődjénél, az esztergomi Swiftnél szélesebb és a tengelytávja is nagyobb. A csomagtér is előnyére változott, immár 265 literes. A poggyásztér az üléstámlák ledöntésével akár 947 literesre is növelhető.

Fejlett biztonság
Új platformjának köszönhetően jelentősen megnőtt az ütközőbiztonsága, balesetmegelőző rendszere etalon a kisautók között. Az újgenerációs Swiftben jelent meg elsőként a Suzuki fejlett, kétérzékelős fékasszisztens rendszere (DSBS), amely hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek, ha ütközés veszélyét érzékeli, illetve fékezés esetén fékrásegítővel növeli a fékerőt, vagy szükség esetén automatikusan fékez. A modell biztonsági rendszere a kormány rezgésével figyelmeztet a sávelhagyásra 60 km/h felett, illetve ha a jármű kóvályogva halad.

Példás technológia
Kétféle benzinmotorral - egyliteres turbós, közvetlen befecskendezéses Boosterjet és 1,2 literes szívó, hengerenkénti kettős befecskendezésű Dualjet - és fogyasztásoptimalizáló enyhe hibrid rendszerrel (SHVS) érhető el a hazai márkakereskedésekben.

A Swift múltja, jelene és jövője
A Magyar Suzuki 1992-ben, az esztergomi gyár első modelljeként kezdte gyártani a Suzuki Swiftet. Az amúgy is erős márka ismertségét és elismertségét tovább fokozta a „Mi autónk” imázs, ami a magas ár-érték arány védjegyévé vált amellett, hogy a gépkocsi a széles tömegek számára is elérhető lett. A Swift népszerűségét tovább növelte a kocsi 2005-ben megjelenő következő generációja, amely a Suzuki globális „Way of Life!” szlogenjének égisze alatt lépett a piacra. A Swift iránti bizalmat pedig a 2010-es, ötcsillagos EuroNCAP törésteszttel bíró, megújult modell fokozta.

A Swift azóta is nagy kedvenc, stílusát és kezelhetőségét számos díjjal ismerték el a kompakt kategóriában. Nincs ez másként idén sem, többek között megkapta az évtized autója címet Chilében, a Swift Sportot pedig a legjobb 15 ezer font alatti hot hatchnek választották Nagy-Britanniában. Ezeknél is rangosabb azonban az a díj, amelyet nemrég ítéltek oda az új Swiftnek: a japán szakírók (Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan - RJC) a 2018-as év autója díjjal tüntették ki. Ezt az elismerést két korábbi generáció is megkapta.
Japánban elérhető már a Swift hibrid változata is, a legújabb Swift Sport pedig az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, 2018 tavaszán várható a hazai premier.

Szeptemberig bezárólag a Swiftből összesen 5,77 millió példány talált gazdára világszerte. Tehát csakugyan stratégiai világmodell, hiszen története során hét országban is gyártották. Napjainkban pedig sokak kedvence a világ 140 országában és régiójában.

(hirdetés)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Itt a Ford konnektorról tölthető hibrid családi csapatszállítója

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában