Szentháromságnak hívják azt a három szuperautót, amelyek egymás legyőzésére születtek: a LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder. Mutatunk ötöt, ami azonban még jobb náluk.

A Top Gear sokáig nem tudta egy tesztre összeszedni őket (később igen), de Chris Harris végül összehasonlíthatta azt a három szuperautót, ami azóta is minden összehasonlító tesztek csúcsa. A LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder közös vonása, hogy mind a három hibrid szuperautó, és nagyjából egyszerre születtek, méghozzá azért, hogy jobbak legyenek, mint a másik kettő. Az angol autós szaksajtó azóta csak szentháromság néven utal rájuk.

De vannak olyanok, akiknek ez nem tetszik. Christian von Koenigsegg már korábban kijelentette, rosszul esik neki, hogy az autóit kihagyják ebből az összeállításból, pedig több olyan típusa is van, ami jobbnak bizonyul a hibrid hármasnál. Talán azért vagyunk hajlamosak elfeledkezni róluk, mert a Koenigsegg már öt éve ilyen gyors autókat gyártott. Ha a legjobb sportkocsikról beszélünk, akkor nem maradhat ki néhány típus, amelyek közül a CarThrottle csapata szedett össze ötöt.

Koenigsegg One:1

A svéd gyártó több típusa is alkalmas lenne arra, hogy otthagyja a szentháromság bármely tagját, de közülük talán a One:1 a legérdekesebb. Azért ez a neve, mert 1360 lóerős (1 megawattos) és pontosan 1360 kilogrammot nyom, azaz egy kilogramm jut minden lóerőre. Mivel másfélszer olyan erős, mint a fenti szuperautók, ezért nem meglepő, hogy 11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 300 km/órára, három másodperccel gyorsabban, mint a LaFerrari.

Pagani Zonda R

A Zonda R nem egészen közútra való, igaz, a McLaren P1 pályamódja sem használható az országúton. A 6 literes V12-es AMG motorral szerelt olasz szuperautó szinte teljes egészében szénszálas anyagból készült, és hihetetlen köridőre képes a Nürburgringen. Ott, ahol a Porsche 918 Spyder 6 perc 57 másodperces idejére azt mondják, fantasztikus, a Pagani Zonda R kereken tíz másodpercet vert rá, és 6 perc 47 másodperc alatt körbeért, ami rekordnak számít.

Hennessey Venom GT

Többször is megdöntötte a leggyorsabb szériagyártású autó Guinness rekordját az amerikai Hennessey szuperautója, amivel alaposan megrángatta a Bugatti Veyron bajszát. Kész csoda, hogy egy kicsiny Lotus Exige alapjára épült, igaz, olyannyira átalakították, hogy alig lehet ráismerni. 7 literes V8-as motorja 1262 lóerőre képes, úgyhogy nem meglepetés, hogy 0-ról 300 km/órára 13,63 másodperc alatt ér fel, megelőzve a LaFerrarit.

Zenvo ST1

Oké, a Zenvo tesztautója kigyulladt a Top Gear forgatásán, de ha éppen működik, akkor elképesztő módon megy. A haragos tekintetű dán sportkocsiból csak 15 darabot építettek, 6,8 literes V8-as motorja pedig 1000 lóerőre képes, amitől még Jeremy Clarkson is elképedt. Igaz, nem valami gyors nulláról százra, de legyen elég annyi, hogy már 200 km/órával száguld, akkor a LaFerrari még a 150 km/órát sem érte el.

9ff GT9

Ezt a Porsche 911-est olyan alaposan átépítették, hogy talán könnyebb lett volna az alapoktól egy új autót készíteniük. A 9ff GT9 hathengeres bokszermotorjából két turbótöltővel már 1400 lóerőt hoztak ki, amivel szerintük 13 másodperc alatt képes 300 km/órára gyorsulni, két másodperccel előbb, mint a LaFerrari. Ezt ugyan még nem igazolták nyilvános teszten, de kevés kétség fér hozzá, hogy ennek a szuperautónak is itt a helye a listán.

Te mit tennél még hozzá? Írd meg kommentben!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés