Újabb komoly változás jöhet a Forma–1-ben?

Manapság a Forma–1-ben a futamokat megelőzően három egyórás (tét nélküli) szabadedzés áll a pilóták rendelkezésére, hogy a pilóták és a csapatok felkészüljenek a versenyre, megismerjék a pálya minden apró részletét, és megtalálják hozzá a lehető legjobb beállítást. Ez azonban közel sem biztos, hogy jövőben is így lesz, legalábbis a Forma–1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali arról beszélt a portugál Sport TV-nek a MotoGP múlt hétvégi idénynyitóján, hogy

„támogatom a szabadedzések törlését, amik bár kétségtelenül hasznosak a mérnökök számára, a közönség azonban nem annyira szereti”.

A gyakorlások törlésének ötletéért vélhetően a pilóták és a csapatok tetszését sem nyeri el, tekintve, hogy az F1 időről időre csökkenti a szezon előtti tesztnapok számát. Eközben viszont idénre háromról hatra növelték a sprintkvalifikációs hétvégék számát – és a jövőben még több lehet –, ami azt jelentheti, hogy üzleti szempontból és az izgalmassági faktor szempontjából jobban megérheti ez a formátum.

Így néz ki egy sprintfutamos hétvége: A pénteki, három részre tagolt, kieséses rendszeren alapuló időmérő edzés a szombati sprintfutam rajtrácsát határozza meg, ami viszont a vasárnapi hagyományos futam rajtrácsáról dönt. A szombati ∼100 kilométeres (kábé 30 perces) sprinten az első nyolc helyzett világbajnoki pontokat is kap (8-7-6-5-4-3-2-1).

(Forrás: Crash.net, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Hamilton: Sosem láttam még olyan autót, mint ez a Red Bull

Lewis Hamilton teljesen kivan a Red Bull fölénye miatt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

830 lóerővel igazi izomautó a Shelby Super Snake

További cikkeink a témában