Amíg aludtál, addig a Ford leleplezte a Fiesta vadonatúj generációját, ami nemcsak elegáns és sportos, de prémium és szabadidős kivitelben is kapható lesz.

Jól titkolták, hiszen szinte semmi sem szivárgott ki róla, de most hivatalosan is leleplezték a Fiesta legújabb generációját. A kisautó első szériáját még 1976-ban mutatta be a Ford, néhány hete mi is bepillanthattunk a Fiesta eseménydús múltjának érdekesebb fejezeteibe. A vadonatúj modell pedig ott folytatja, ahol az előző abbahagyta, de még annál is népszerűbb lehet.

A Ford ugyanis még többféle változatban készítette el a kisautót. Az olcsóbb kivitelek szerepét az ötajtós Ka+ veszi át, a hagyományosan jól felszerelt, stílusos Titanium szint fölé pedig jön a Fiesta Vignale, ami egy igazi luxusváltozat lesz, elegáns külsővel, prémium minőségű bőrrel borított ülésekkel és műszerfallal.

A Fiestát sportos kisautónak ismerjük, ezért az új generációból is lesz ST Line változat 18 colos kerekekkel és morcosított külsővel. A narancssárgában bemutatott Fiesta Active pedig azoknak készül, akiknek bejönnek a szabadidő-autók, ezért egy kicsit megemelték, és körben fényezetlen műanyag védőburkolattal látták el.

Utasterével is szintet lép a Fiesta, sokkal igényesebb belsőre számíthatsz. Az eddigi gombtenger és parányi kijelző helyét szép nagy, 8 colos érintőképernyő veszi át a középkonzol tetején, amelyen a Ford legújabb SYNC3 rendszere fut. Csak csatlakoztatod az okostelefont, és máris elérheted annak funkcióit.

A kínálat nagyját az 1 literes Ecoboost benzinmotor adja 100, 125 és 140 lóerővel, amely a háromhengeresek közül elsőként alkalmaz majd hengerlekapcsolást a fogyasztás csökkentése érdekében. Ne aggódj, a technika nagyszerűen működik az Audikban is, nem fogod észrevenni, mikor hány hengerrel jár a motor. Az alapváltozatot 1,1 literes, 70 és 85 lóerős háromhengeressel szerelik, és 1,5-ös dízel is lesz 85 és 120 lóerővel.

A képekről pedig kiderül, hogy elég jól felszerelt lesz az új Fiesta. A vezetéssegítők közül az adaptív tempomat, a sávelhagyás-figyelmeztető és az önállóan parkoló asszisztens biztosan benne lesz, az üléseken kívül pedig a szélvédő és a kormánykerék is fűthető lesz. Kedvenc zenédet a B&O Play prémium hifijén élvezheted majd, ami tényleg ritkaságnak számít a kisautók között.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában