A Renault-nak, a Mercedesnek és a Ferrarinak nem igazán nyerte el a tetszését az új motorkonstrukció, utóbbi előbb csak a vétójoggával jött, majd nekiállt a kiszállás lehetőségével fenyegetőzni, ismét. Erre reagált végre a Forma–1 új tulaja, a Liberty Media.
Bernie Ecclestone és jónéhány szakértő szerint, ez most valós fenyegetés, ami ha tényleg be következik, igencsak súlyos károkat okozna a sportágnak.
A Ferrari leginkább azt nehezményezi, hogy az új motorszabály fontos alkatrészeket szabványosít, vagyis ezzel jócskán korlátozzák, hogy a gyártók megcsillogtathassák technikai kiválóságukat. A maranellóiaknak pedig ez a legfontosabb szempont, hiszen ez az, ami miatt egyáltalán az F1-ben szerepelnek.
A Ferrari a sportág legsikeresebb csapata, a Forma–1 hivatalos indulása óta pedig még egyszer sem hiányozott az F1-ből.
Na, de végre a másik oldal, azaz a tulaj, a Liberty Media is megszólalt, és Chase Carey nyilatkozatából az sejthető, hogy a csapatokat a Ferrarit valójában nem is az új motorszabály zavarja, hanem a sportágban mérföldkőnek számító költségvetési sapka tervezett bevezetése:
„Eszünk ágában sincs szabványosítani az autókat.
Nem szeretnénk, ha húsz egyforma kocsi róná a pályát, amelyek között a pilóta lenne az egyetlen különbség. Az F1 egyedi, ötvözi a sportot a csúcstechnikával. (...) Mi is azt akarjuk, hogy a csapatok megmutathassák, milyen, csak rájuk jellemző autót vagy éppen motort, kasztnit képesek építeni.
Viszont azt szeretnénk, ha a sikerüket az határozná meg, mennyire ügyesen költik el a pénzüket bizonyos korlátok között, nem összességében.
Azt hiszem, ez így egészségesebb lenne. Így is azok lesznek az eredményesebbek, akik jobban fejlesztenek, hatékonyabban használják ki a képességeiket, mint mások.”
(Forrás / fotó: f1i.com)