Grafikán mutatta már, most pedig a valóságban is leleplezte a Volkswagen azt a versenyautót, amivel a Pikes Peak hegyi felfutóját készül meghódítani. A tisztán elektromos hajtású versenygép szerintük jobban megy még a Formula–1-es autóknál is.

Le Mans-ban és más neves futamokon is helyt állhatna az a brutális erejű versenyautó, amit a Volkswagen mutatott be, és valójában a német gyártó is egy legendás eseményre készül vele. Harminc évvel azután, hogy háromszor is indultak egy kétmotoros Golffal, visszatérnek a Pikes Peak hegyi felfutójára, méghozzá egy tisztán elektromos hajtású géppel.

Az I.D. R Pikes Peak névre keresztelt torpedó két elektromotorja összesen 680 lóerős teljesítményre és 650 Nm nyomatékra képes, és figyelembe véve, hogy az egész autó mindössze 1100 kilogrammot nyom,

2,25 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Az eredmény a Volkswagen szerint nemcsak a Formula E, hanem a Formula–1-es autók gyorsulásánál is jobb.

Lítiumion akkumulátorát ezúttal nem takarékoskodásra tervezték, de a táv megtételéhez szükséges energia 20 százaléka a fékezéskor működő visszatermelésből származik majd. A most leleplezett I.D. R Pikes Peak június 24-én áll rajthoz a legendás verseny közel húsz kilométeres pályáján, ami 2862 méteres magasságból indul, és 156 kanyarja további 1440 méteres szintemelkedést jelent.

A volánnál Romain Dumas ül majd, akinek célja az elektromos autók kategóriájában felállított 8 perc 57,118 másodperces rekord megdöntése lesz. Jól ismeri már a pályát, hiszen háromszor nyerte meg a Pikes Peaket, és kétszer a 24 órás Le Mans-i versenyt is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés