Budai anyukák! Íme, az új autótok – Volkswagen Tiguan-teszt

Tízpontos listán kell megfelelnie annak az autónak, ami a következő négy évben Budán akar szolgálni. Az elvárások szigorúak, de a Tiguan csont nélkül átment az összesen.

Kölcsönkaptuk a Volkswagen közepes méretű terepjáróját, hogy megnézzük, igazak-e a hírek, és tényleg nincs nála jobb anyuautó. A második kerületi általános iskola előtt nem lehet akármivel parkolni, de nem ez az egyetlen szempont, aminek meg kellett felelnie. Jöjjön hát a budai anyukák tízpontos autóvásárlási listája, és lássuk, mi mindenre a Tiguan válasza!

10. Legyen egyszerű, igényes

A megfelelőségi tanúsítvány első pontja szerint olyan autót kell venni, ami egyszerre egyszerű és igényes. Az új Volkswagen Tiguan ennek tökéletesen megfelel: míg a japán és francia crossoverek egymást licitálják túl a rondasági versenyen, addig a németek képesek voltak ebben a szegmensben is egy tökéletesen izgalommentes autót alkotni.

Klasszikus formája ránézésre újszerűnek, mégis semlegesen tökéletesnek hat, formája arányos, tekintete könnyen megszokható, az egészét nézve pedig nincs benne semmi felvágós, agresszív vonás.

9. Legyen terepjáró

Manapság, amikor minden emelt hasmagasságú kis ötajtóst már SUV-nak hívnak, az igazi terepjárók szinte elvesznek a városi forgalomban. Aki viszont a Rózsadombon lakik, nem divatból, hanem praktikusságból vásárol ilyen autót, a havas reggeleken is le kell jutni ugyanis valahogy a hegyről.

A Tiguan természetesen négykerék-meghajtású változatban is kapható, a 4Motion Active Control vezérlőnek köszönhetően pedig magunk is kézbe vehetjük a rendszer irányítását. A váltó alatt található tekerőgombbal beállítható, hogy havas vagy aszfaltozott úton vagyunk, netán offroadozunk  éppen, a kocsi ennek megfelelően állítja az elektronikát, hogy mindig a legbiztonságosabban, leghatékonyabban tudjunk haladni.

8. Legyen dízel

A gazdagok nem azért vesznek dízelautót, mert az kevesebbet fogyaszt, és spórolni lehet vele, hanem mert az kevesebbet fogyaszt, így ritkábban kell benzinkútra menni. Nincs is annál kellemetlenebb, mint amikor tankolni kell, aztán sorba állni hétköznapi emberek között, beszélgetni a pénztárossal, elővenni a fekete hitelkártyát – kész horror ez.

A Tiguan a legnagyobb, 190 lóerős, 2.0 TDI motorral felszerelt változata érkezett hozzánk tesztre, ami nem csak szuper nyomatéka miatt tetszett meg, de a heti tankolástól is megmenti az anyukákat. Az autó papíron 6,5 literes városi, 5,2-es országúti, és 5,7-es kombinált fogyasztásra képes, ami a valóságban nyilván 8-10 liternek felel meg, főleg, ha hegyen is közlekedik vele az ember, de messze kevesebbszer kell bele tankolni, mint mondjuk egy előző generációs XC90-be, vagy egy bármilyen nagyobb BMW-be.

7. Legyen szép

Fontos ponthoz érkeztünk, az autónak nem csak igényesnek és hasznosnak kell lennie, de bizony szépnek is. A Tiguan természetesen itt se hazudtolja meg önmagát, az autó szemből egy kicsit az Atlast, hátulról pedig a Golfot juttatja eszünkbe, míg a terepjárós jellegről az alul végigfutó műanyagbetétek, és offroadosan vastagított kerékívek gondoskodnak.

A hétköznapi összképet olyan szuper kis apróságok törik meg, mint az oldalt végighúzódó nyílegyenes törésvonal, vagy a fényszórókba átúszó hűtőrács mintázat; mérete a közepes SUV-okénak megfelelő, nem használhatatlanul nagy, de nem is fog elbújni a kertben.

6. Legyen kényelmes vezetni

Egy ilyen autó sokszor fog kiszabadulni Budapestről, ezért nagyon fontos, hogy akkor is kényelmes legyen vezetni, ha mondjuk 400 kilométert tölt benne az ember. Leteszteltük, elvittük Gyopárosfürdőre a Tiguant, hogy megnézzük ezt a képességét is, és volt egy-két dolog, ami nagyon megfogott.

A Traffic Jam Assist és a tempomatot kiegészítő AAC automatikus távolságszabályozó figyeli az előttünk haladó autó sebességét, és magától lassít, vagy akár nullára is fékez, ha szükségét látja, majd a forgalom újraindulásával magától gyorsít vissza a beállított sebességre. Hihetetlen kényelmet ad, városon innen és túl is.

5. Legyen benne sok extra

Az ideális anyuautó kívülről hétköznapi, belülről viszont elhalmoz minden földi jóval. Az általunk próbált Highline modell 12,6 millió forintos ára szimpatikus extrákat tartalmaz, a navigációt is megjelentető, teljes LCD műszerfal a felsőkategóriás autókra hasonlít, az érintőképernyős középkonzol Apple Car- és Android Auto-támogatást kapott, a bőrülések hatalmasak és kényelmesek, a háromzónás klíma pedig hátul is saját tekergővel és hőmérséklet-kijelzővel rendelkezik.

Az autó egyébként belülről rendkívül rokonszenves, a kormány finom érintésű, a zongoralakk-fekete és krómbetétek, illetve a fordított paralelogramma-mintás díszlécek jól feldobják a VW műszerfalat.

4. Legyen praktikus

Mivel egy anyuautó mindennapjait a bevásárlás és a gyerekek fuvarozása teszi ki, fontos szempont, hogy minden tekintetben legyen kényelmes és praktikus. A Tiguan hátsó tere láblengetős, csak a középen ülőt zavarhatja egy kicsit az utasteret átszelő kardánalagút, de három gyerek így is bőségesen nyújtózkodhat benne, egy panasza se lesz senkinek.

A csomagtartó 500 valahány literrel a kategória legnagyobbja, és még a gumipókok is kaptak kampót, a rakodónyílás nagy, egyetlen negatívuma van csak, hogy a hátsó lökhárítón nincsen semmi védelem. Az első babakocsi-végighúzás lekarcolja a fényezést, így érdemes egy fóliázással kezdeni majd, jó hír viszont, hogy nem csak a hátsó ülőpad egésze, de külön a középső része is lenyitható, így nem csak a MOM Parkba járhatunk vele vásárolni, de az IKEA-ba vagy az OBI-ba is.

3. Legyen kényelmes, otthonos

Na jó, megvan ez is. A vezetési élmény németesen kényelmes, a futómű kemény, az üléspozíció pedig közepesen magas, jó rálátást biztosítva a környezetre. Az első fotelek minden irányba elektromosan állíthatóak, a külvilág zaja nem szivárog be az utastérbe, csak a dízelmotor hangos kicsit, és autópályán hallani menetszelet, ami a magas, terepjárós kialakítás velejárója.

A belső tér hatalmas, melyet a kimélyített ajtóbelsők, és a nagyméretű tárolók még jobban előhoznak – van rekesz a könyöklőben, a műszerfal tetején és az ülések alatt, míg az ajtókban egy kétliteres flakon is kényelmesen elfér.

2. Óvja a családot

Az Euro NCAP tesztet a Volkswagen Tiguan öt csillagra teljesítette, ami nyilván elvárható is tőle, a listát böngészve 96%-os kapott a felnőtt utasok, 84%-ot a gyerekek és 72%-ot a járókelők védelme – szép eredmények ezek. Az autó magasan legélvezetesebb tulajdonsága viszont, hogy mindenféle vezetéstámogató-rendszert is kapott, ami látványosan beleavatkozik az autó viselkedésébe.

A sávtartás-figyelő finoman ellenkormányoz, ha az autó kezdi elhagyni a sávját, a tükör mögé épített elektronika észreveszi az autó elé kilépő embereket, és veszély esetén megálljt parancsol, míg a fáradtságfigyelő fény- és hangjelzésekkel figyelmeztet minket, ha lankadni kezd a figyelmünk.

1. Szeressük a mindennapokban is

Az új Tiguan azt adja a városi terepjáró-piac kaotikus összevisszaságától megfáradt vásárlónak, amire minden normális, német feleség (vagy budai anyuka) vágyik.

Egy konzervatív, meglepetések nélküli, ugyanakkor jól kinéző, modern és tágas családi autót, amit kényelme és jó vezetési élménye miatt jó használni a mindennapokban. Az első és legfontosabb autóvásárlási szempontot így az összes többivel együtt tökéletesen teljesíti, a Volkswagen Tiguan szeretni való autó, német igényességgel és minőséggel.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon