Az utak kényelmes királya az új Volkswagen Touareg

Régi vágya volt a Volkswagennek, hogy a prémiumautók közé lépjen, és a Touareggel sikerült is, a jókora szabadidő-terepjárót egy lapon említheted az Audi Q7-tel vagy a Volvo XC90-nel. Kipróbáltuk a legújabb generációját, és mostanában nem igazán vezettünk ennél kényelmesebb autót a kategóriájában.

A neve még mindig népautót jelent, de a Volkswagen már egyre fényűzőbb modellekkel áll elő. És most nem arról beszélünk, hogy a cégautók között a Passat presztízsét nagyobbra tartják a többi típusénál, hanem arról, hogy ott az Arteon, ami a látványos formájával a prémium túrakocsik közé sorolható, és jó ideje velünk van a Touareg is, amit a legdrágább szabadidő-terepjárókkal említhetsz egy lapon. Most megjött a legújabb, negyedik generációja, ami természetesen minden téren magasabbra teszi a mércét.

Rögtön megmondod róla, hogy ez a Touareg,

de azt sem kell sokáig keresgélni, hogy a vadonatúj szériával állsz szemben. A leginkább árulkodó részlet a hatalmas hűtőmaszk, ami tényleg, igazán nagyon nagy. És mint az Arteon esetében, a krómpálcái ezen is a fényszóróba nyúlnak, ami elég látványos megoldás. A fényszóró és a hátsó lámpa is LED-es, természetesen, és ott van az infravörös kamera is az orrán, a Volkswagen első éjjellátó rendszeréhez, ilyet eddig tényleg csak a luxusautók tudtak.

Szóval jókora darab a Touareg, és ezt mellette állva érzed igazán.

Még nagyobb is, mint eddig, nyolc centivel hosszabb és néggyel szélesebb, még szerencse, hogy a magassága nem nőtt, mert az 170 centivel már így is elég nagy. Hiába lett nagyobb, a tömegén megint sikerült lefaragni a modellváltással, a karosszéria felerészt alumíniumból, felerészt pedig nagyszilárdságú acélból készül, így 106 kilogrammal könnyebb, mint volt.

Miért kell, hogy ekkora legyen?

Rögtön megtudod, amint beszállsz, a Touaregben ugyanis rengeteg a hely. Minden ülésen ki tudod nyújtóztatni a lábaidat, és a csomagtartó is akkora, hogy ilyet még a kombikban sem látsz. Már eddig is 697 literes volt, az újban pedig 810 liter várja a csomagokat. Az ajtó persze elektromosan mozgatott, ahogyan a roló is, a pakoláshoz pedig négy centivel lejjebb engedheted az autót, hogy ne kelljen olyan magasra emelni a táskákat.

Ha közben már meg is nyitottad a konfigurátort, akkor feltűnhet, hogy háromféle kivitel közül lehet választani, és ezek stílusukban is eltérnek.

míg az Atmosphere a barátságosabb széria, amihez melegebb tónusok, és natúr hatású fabetét jár. A R-Line kimondottan sportos, akár 21 colos kereket is kérhetsz hozzá. Sötétkék vagy sötétzöld, homokszürke vagy fehér, a bemutatón minden szín jól állt az új Touaregnek.

A neve Innovision Cockpit, van egy 12,3 colos színes kijelzője a kormánykerék mögött, ami a műszereket helyettesíti, és egy még nagyobb érintőképernyője a középkonzolon, ahol minden mást kezelhetsz. A képátlója 15 col, az annyi, vagy még nagyobb is, mint a laptopod, és ez azt jelenti, hogy rengeteg információ elfér rajta, nincsenek is hagyományos értelemben vett gombok.

A tudása is hasonló, mivel állandó internetelérése van, ezért a térkép helyett műholdképen mutatja az utat, de lekérheted a forgalmat vagy az időjárást, és internetes rádiókat is hallgathatsz, az ausztriai menetpróbán ott volt a listában az összes magyar adó. A klímát, ülésfűtést, üléshűtést és masszázst az alsó sorból lehet kezelni, felette pedig teljesen testre szabható a nyitóképernyő.

Ott a head-up display, ami nem plexire, hanem a szélvédőre vetít, és a legnagyobb méretű, amit a márka valaha kínált. A panorámatető is a Volkswagen legnagyobbja, és lehet még a fedélzeten légtisztítós négyzónás klíma, és 12 hangszórós, 730 wattos Dynaudio hifi is, aminek a hangját többféle előre beállított stílussal változtathatod meg, elég meggyőző módon.

Ideje indulni, de előtte még be kell állítani a vezetőülést, amire elég sok lehetőséged van. Külön lehet állítani a deréktámaszt, az oldaltartást és a combtámaszt, a szellőztetésről és a masszázsról már szóltunk, az utóbbinak vagy tízféle programja van, hogy mindig a legkellemesebbet válaszd. A hátul ülők sem fognak panaszkodni, az ülést ott is lehet csúsztatni, dönteni, a mobilnak pedig USB és 230 voltos csatlakozó adja a töltést. Hétüléses Touareg nem lesz, úgyhogy legfeljebb négyen jöhetnek veled.

A 3 literes, V6-os TDI-ről van szó, ami a legújabb modellévre 286 lóerős lett, és ez bőven elég a kéttonnás terepjáró mozgatásához. Nem kell külön megrendelni a nyolcfokozatú automata váltót és az automatikusan kapcsolódó összkerékhajtást, mert ezeket szériában adja hozzá a Volkswagen.

Szinte kötelező beikszelni a légrugózást és a hátsókerék-kormányzást,

ami így együtt 738 ezer forintba kerül, mert ezektől lesz tökéletes a Touareg. A luxusautókból ismerős légrugó előnyeit nem kell magyarázni, repülő szőnyegként siklik vele az autó. A hátsókerék-kormányzás is varázslat, mert a hátsó kerekek enyhe elfordításával olyan kis körön megfordul a behemót, mint egy Golf, nagyobb tempónál pedig úgy vált sávot, mintha kötélen húznák.

Tudjuk, hogy ezt az autót nem fogják terepre vinni,

az aszfaltról letérés kimerül a birtokra vezető kavicsos utakban, de a Touareget azért felkészítették pár dologra. A légrugózás a szintszabályzást is lehetővé teszi, off-road módban 25 milliméterrel, de nagyobb akadályok leküzdéséhez akár hét centiméterrel is megemeli az autót, míg 120 km/órás tempó akár 25 milliméterrel süllyeszti, hogy jobb legyen a légellenállás.

Salzburgból kezdtük a vezetést, és a hegyek felé indultunk, hogy próbára tegyük a légrugós Volkswagent, és ennél jobb autót keresve se találhattunk volna az utazáshoz. Olyan finoman siklik, mint az álom, minden úthibát kisimít, mondjuk abból se az osztrák, se a német utakon nem nagyon volt, miközben biztosan tart a kanyarokban is.

Nagy volt a forgalom, úgyhogy kétszáznál többel nem mentünk, de így is kiderült, hogy a Touareg masszív elefántként tör előre, és 180 km/óránál is olyan stabil, mintha csak fele annyival mennénk. A kétrétegű üvegezéssel csendes is, ha választhatnánk, ezzel az autóval tudnánk le a kontinenst átszelő utakat.

Ha megunjuk az utat, akkor már szinte vezetni sem kell, ebben is egyet lépett előre a Touareg. Persze tud egymaga gyorsítani és fékezni, illetve a sávban tartani az autót, mint sok más modell a kisebb kategóriákban is, de képes valamire, amire mások még nem.

A sávtartó abban is segít, hogy ha építkezés miatt szűkítettek a sávok az autópályán, és ez elég sokszor előfordul a németeknél, akkor pontosan középen tartja a kocsit, és 60 km/óráig a dugóban is egymaga araszol neked, az önálló parkolásról nem is beszélve.

Még azt is észrevette és jelezte nekünk, amikor egy teherautó nem akart elsőbbséget adni egy körforgalomban, ami már tényleg varázslat.

Szóval itt az új Touareg, már rendelhető,

17,8 millióról indul az ára, ami reálisan hangzik ekkora tudáshoz, és ehhez még további milliókért adhatsz hozzá temérdek extrát. Később lesz olcsóbban is, mert ősszel bevezetik a V6-os TDI 231 lóerős változatát, és drágábban is, mert 2019-ben a 340 lóerős benzines mellett jön a 4.0 V8 TDI is 421 lóerővel. A Volkswagen tehát nem mondott le a dízelekről, sőt, hat és nyolc hengerrel kínálja a Touareget, amiből később talán a konnektorról tölthető hibridet is bevezetik, persze zöld rendszámmal.

A szépen duruzsoló V6-os dízellel és a mesés légrugózással ennél kényelmesebb autót nehezen tudnánk mondani ezen az áron. Olyan meggyőző lett minden téren, hogy kicsit furcsa is Volkswagennek hívni, mert akár az Audi Q7 ötszemélyes testvérének is elmenne, gondolkodás nélkül.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon