Európában a szabadidő-terepjárókat úgy veszik, mintha kötelező lenne, ezzel együtt a hagyományos autóformák kiveszőben vannak. Az egyterű és a szedán helyett a crossover a menő, és ezért nem kapjuk meg ezt az egészen arányos Volkswagent sem.

A Jetta eddig is azokra a vevőkre pályázott, akiknek bejött a hagyományos lépcsőshátú forma, de a Passat már túl nagy, vagy túl drága volt nekik. A Golfból épített szedán legújabb generációja azonban már nem jön az európai piacra, és ugyanebből az okból nem kapjuk meg az egy mérettel kisebb Virtust sem.

Pedig a Volkswagen kínált már mifelénk ebben a kategóriában autót, Polo Classic volt a neve, és biztosan emlékszel rá, mert egy időben tele voltak vele az utcák. Mostanra már alig találsz lépcsőshátút a kisautók között, a crossoverek árnyékában ez a kategória nálunk nem megy, de a világ más tájain még igen.

Dél-Amerikának mutatták be a Virtust, ami nem más, mint az új Polo lépcsőshátú változata. De messzire került a nálunk is forgalmazott ősétől, mint ahogyan a Polo is egészen felnőttes méretű lett, úgy a Virtus sem nevezhető kicsinek. 4,48 méteres hosszával és 521 literes csomagtartójával legalábbis biztosan nem az.

Hátulról nem csak a Passat, hanem az Audi A4 is eszedbe juthat róla, a 115 lóerős 1.0 TSI-nek pedig nem okoz gondot egy ekkora autó mozgatása. A Virtus ráadásul mindent megkapott, ami az új Polóban jelent meg, így a színes képernyős műszeregységet és a legújabb navigációs rendszert. De legfeljebb akkor fogsz látni belőle, ha Rio de Janeiróba mész nyaralni.

Higgy nekünk egy Polóval sem jársz rosszul:

Kell neked egyáltalán egy Golf? – Volkswagen Polo Beats-teszt

Nem is az a kérdés, hogy jó-e az új VW Polo. Nagyon jó. Inkább az, hogy szükséged van-e nagyobb autóra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában