Az előzetes után teljes egészében leleplezte legújabb középkategóriás szedánját a Volvo. A harmadik generációs S60 lesz a márka első típusa, amit nem kínálnak majd dízelmotorral, csak benzines vagy tölthető hibrid készül belőle.

Folytatja a megújulást a Volvo, hiszen a 90-es sorozat után most a középkategóriás 60-as szériát is teljessé tette azzal, hogy az XC60 és a V60 után bemutatta az új S60-at. A lépcsőshátú modell harmadik generációja is a svéd márka új stílusában készült, T-alakú fényszóróival és az S90-ről ismerős dupla C-alakú hátsó lámpákkal gyönyörű lett.

Sportosabbak az arányai is, hiszen az újdonság 4,76 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,43 méter magas, ami azt jelenti, hogy 13 centivel hosszabb és öt centivel alacsonyabb az elődjénél. A tíz centivel 2,87 méteresre nyújtott tengelytáv pedig lehetővé teszi, hogy odabent is több legyen a hely. Jelentősen nőtt a csomagtér mérete is, 380-ról 442 literre.

Az új S60-nal kapcsolatban a legérdekesebb az, hogy a V60-nal ellentétben a Volvo ehhez már nem kínál dízelmotort,

a választék meggyőzően erős benzines és hibrid modellekből áll, legalábbis kezdetben. Már az alapnak tekinthető T5 is 250 lóerőre és 350 Nm-re képes, a nyolcfokozatú automatával 6,5 másodperc alatt gyorsul százra és 230 km/óra a végsebessége.

Még sportosabb a T6, amiben a T5-höz hasonlóan szintén kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, de a turbó mellett már kompresszorral is, 310 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal, automata váltóval és összkerékhajtással. Az S60 ezzel már megfutja a 250 km/órát, és 5,6 másodperc is elég neki ahhoz, hogy nulláról százra gyorsuljon.

A csúcsmodellek a plug-in hibridek lesznek,

a T6 és a T8 Twin Engine, 340 és 390 lóerővel. Az utóbbinál a benzinmotor önmagában is 303 lóerős, amihez egy 87 lóerőre és 240 Nm-re képes elektromotor csatlakozik. Összesen 390 lóerővel és 640 Nm nyomatékkal a csúcs-S60-nal 4,9 másodperc alatt gyorsulhatsz százra, a vége ennek is 250 km/óránál van.

Ha még többre vágysz, akkor a T8-ból ott lesz a Polestar Engineered kivitel is. A benzinmotor izmosításával a teljesítménye 405 lóerőre nő, a gyorsulása 4,7 másodpercre csökken, ezen kívül adaptív futómű és Brembo fékek kerülnek a Polestar kivitelbe, amit az aranyszínű féknyeregről, és a hasonló színben pompázó biztonsági övről ismerhetsz fel.

Megkapja az új S60 is azokat a kényelmi és biztonsági extrákat, amiket a többi új Volvo, így a 130 km/óráig működő félig önvezető Pilot Assist rendszert, valamint az autókat, gyalogosokat és nagytestű állatokat észlelő, illetve a frontális ütközést elkerülő rendszereket. A bemutatóval egyszerre nyitotta meg Charlestonban az észak-amerikai gyárát a Volvo, az új S60 innen kerül majd a világ minden tájára.

Megnéznéd más színben is? Itt az R-Design változata:

A Volvo ezen felül is elég erős képanyagot készített az új S60-ról:

Ha még nem láttad, ez is érdekelhet:

Valahogy úgy kell új autómárkát indítani, ahogyan a Polestar teszi - Roadster

Mint autómárka valóban új a Polestar, a név azonban már ismerős lehet: korábban ez volt a Volvo sportrészlege, önálló márkanéven pedig a Polestar 1 nevű kupé az első típusuk. Így már érthető, miért ennyire volvós, annak ellenére, hogy a Polestar maga is kivette a részét a fejlesztésből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában