A Volvo V60-nal nem csupán autót veszel magadnak, hanem egy csodás életérzést is

Sok kedvenc autónk van, a Volvo V60 most éppen az egyik. Ha rápillantasz, hatalmába kerít az azonnal meg kell szerezni-érzés. Barcelona környékén próbáltuk ki a legújabb Volvo kombit.

Azt mesélik, hogy a 2014-es Volvo XC90 nehéz szülés volt. Ha nem kerül szóba, akkor is rájöttünk volna magunktól is, mert az öt-hat éves modellciklusok világában minimum meglepőnek számított az első XC90-es a maga tizenkét éves élettartamával. Persze nincs ebben nagy csoda, a gazdasági világválságban nem nagyon ment jól a Fordnak, a Volvo akkori gazdájának, ezért a fejlesztésekre jutó pénzcsapokat is szorosra zárták. Nagy nehezen mégis megszületett egy XC90-koncepció, ami a gyáron belüli egyeztetéseken vérzett el. Új tulajdonos és formatervező részleg érkezett, ami azt jelentette, hogy az egész kezdődhetett az elejéről.

És hogy ez mekkora bazi nagy szerencse, azt csak most látjuk. A 2014-es Volvo XC90-es volt az első, ami a cég SPA platformjára épült, arra a rugalmas építőrendszerre, ami az új V60-ast és a többi nagy autót (XC60/S90/V90) is kiszolgálja a svédeknél. De ennél is fontosabb, hogy az akkor lefektetett dizájn annyira bejött, hogy egyetlen olyan új modellje sincs a Volvónak, amiért ne állnának kígyózó sorokban már az előértékesítés kezdetén. Nem győznek eleget gyártani az XC60-asból, de jól fogy az S90 és V90, szintén tömegekben kel el az XC40, és már a V60-ból is eladtak jópárat, pedig az autó csak most kezd megjelenni a kereskedéseknél.

Anyaghasználat, sok üvegfelület, világos belső tér, lényegre törő formatervezés. Olyan, mint egy svéd bútor, ami nem csak használati tárgy, hanem a szoba dísze is. Szívesen néznénk bele a thor-kalapácsos tekintetébe, miközben a nappali közepén tetszeleg.

Svédországban kevés a napfény, ezért az épületeiket hatalmas üvegfelületekkel borítják, hogy minél többet beengedjenek a fényből, a világos színek és természetes anyagok pedig tovább fokozzák azt az fajta életérzést, amit ők lagomnak hívnak. És ezt próbálja meg átültetni autóiba is a Volvo. Ezt már nem én találom ki, hanem Jürges Jose meséli, aki a V60-as külső formatervéért felelős. Egyébként nagy kihívás volt számára, hogy a Volvo XC90/V90 stílusát tartsa meg a V60-ason is, úgy, hogy ne tűnjön egyszerű zsugorításnak a formatervezői folyamat. (Láttunk már ilyet német prémiumgyártóknál...)

A stílus mellett a közös platformmal jár a méretnövekedés, az előző V60-asnál lényegesen nagyobb az új autó. Hossza 4,76 méter, csomagtere 529 literes. Ezzel már egészen biztosan veri a legnagyobb konkurenseket a V60-as, pontosan őket: BMW 3-as kombi, Mercedes C osztály és Audi A4. És eddig még nem is volt szó arról, hogy milyen vezetni, pedig abban is tartogat meglepetéseket.

Van egy rossz hírem: továbbra sincs a motorválasztékban áttörés, pedig igény volna rá. Ebben kétségtelenül a konkurensek mögött halad a Volvo, de egy olyan autógyártónál, amely célként tűzte ki, hogy 2020-ra új Volvóban nem fog egyetlen utas sem elhalálozni, nem feltétlenül baj, hogy nem a nagyobb köbcentik és lóerők jelentik a vonzerőt. Sokkal fontosabb, hogy kétféle hibrid kerül az autóba, T6 Twin és T8 Twin névvel, konnektorról tölthető rendszerrel. Alig várjuk!

A dízel- és benzines kínálat amúgy így fest:

  • T6 AWD 310 LE
  • D4 190 LE
  • D3 150 LE

később érkeznek:

  • T8 TWIN AWD 303 +87 LE
  • T6 TWIN AWD 253 +87 LE
  • T5 250 LE
  • D4 AWD 190 LE
  • D3 AWD 150 LE
  • T5 AWD 250 LE
  • T4 190 LE

Az alapár 10 650 000 forint, az összes többi információ elérhető erre a linkre kattintva.

Barcelonában tartották a tesztvezetést, ami a szokásosnál is több érdekességet tartogatott. Egyrészt alig lehetett olyan napot kifogni, amikor nem esett és több volt húsz foknál (miközben a bemutatóra érkező svédek a harmincfokos nyarat hagyták otthon), másrészt a katalán domboldalak és szerpentinek nem tűntek olyan feladatnak, amit egy Volvo kombira szabtak volna. Azok az utak, amelyek ideális terepet jelentenek egy országúti bringás hegymenetre, azt jelentik, hogy gyakori visszakapcsolások és hirtelen fordulók szükségesek, ha vezetésre kerül a sor. A Volvók pedig nem arról voltak ismertek, hogy a fürge irányváltások és hirtelen gyorsítások a kedvenc feladataik közé tartoznának.

Le kell lomboznom a felfokozott kedélyeket, ha ide most egy frappáns fordulat kívánkozna, mert azzal nem tudok szolgálni. Vezetés terén nem a Volvo V60-hoz fogják mérni a konkurenciát. Az automata váltó még mindig nem elég gyors, és se a D4-es dízelmotor, se a T6-os benzines sem kellően erőteljes ahhoz, hogy a motorosokkal vidám harcot vívva faljuk a kanyarokat. De, és itt ez a de csupa nagybetűvel és három felkiáltójellel értendő, szóval DE!!!, ha nem akarsz folyton gyorsulási versenyeken hadakozni, akkor hamar fel fogod ismerni, mit is jelent a skandináv filozófia, ami egy Volvo vezetésével jár. A se nem sok, se nem kevés, épp elég nem csak az autódizájnban, hanem a teljesítményben, a motorhangban, és a futómű hangolásában is benne van.

A dízelmotor alacsony fordulaton ébredő és következetesen kitartó nyomatéka több mint elegendő a városi autózáshoz, és olyan stresszmentes autópályás közlekedéshez, amiben még sosem volt részed.

És ebben masszívan benne van az is, hogy a legújabb Auto Pilot került az autóba, amit még véletlenül sem neveznek önvezető funkciónak. (Senkit se tévesszen meg, hogy az Uber tesztjein Volvókat használnak, azokba nem a Volvo, hanem az Uber rendszerét telepítik.)

Ez is érdekelhet:

Kínai autót vezettünk. Teljesen olyan, mint egy Volvo - S90 T6-teszt - Roadster

A Volvo évek óta a kínai Geely tulajdona, ebből azonban nem sokat éreztünk eddig, mert a központot meghagyták Svédországban, a típusok pedig le sem tagadhatták volna a skandináv eredetet. Ez az S90-es viszont már Kínában készült. Vége a márkának, vagy le kell számolnunk még egy sztereotípiával?

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon