Majdnem akkora jóság a Passat GTE, mintha elektromos autód lenne, csak ennél nem para, ha teljesen lemerül az akksi.

Elektromos autóval járni nagy királyság, de hamar lemerül és drága. Kétség nem fér hozzá, hogy az üzemanyagcellás technológia nyújthatna reményt az emberiségnek, ha valaki végre meg tudná mondani, hogyan lehet biztonságos körülmények között szállítani és tankolni a hidrogént. De nagyon úgy fest, csak nem sikerül megugrani ezt a feladatot (de hátha), legutóbb éppen a Mercedesnél nyilatkoztak róla, hogy az üzemanyagcellás fejlesztések helyett inkább az elektromos autókat és a hibrideket csiszolják tovább, hogy kevésbé legyen környezetszennyező az autózás. A Volkswagen is ezen az úton jár, miután a dízelekkel felköptek és alá álltak.

 

Az úgynevezett plug-in hibridek a hibridek császárai. A hibrid autó alapesetben annyit tud, hogy benzin- (vagy dízel-) motorja mellé kap egy elektromosat, és egy apró akkumulátort, ami a fékezéskor veszteségbe menő energia és részben a belső égésű motor segítségével tud újra és újra feltöltődni. Az így készülő hibridek tisztán elektromos üzemben csak keveset tudnak suhanni, ezért például nem is kaphatnak zöld rendszámot.

De itt a Passat GTE, ami konnektorról is tölthető (közönséges otthoni 230-ról vagy publikus elektromosautó-töltőről) képes megtenni (akár) 50 km-t tiszta elektromos üzemben. És igen, neki már jár is a zöld rendszám, a hozzá tartozó ingyenes parkolással és a vele járó jófej-érzéssel, hogy én, aki hibrid Passatot használok, kevesebb szutykot szórok bele a nagyvilágba.

Persze az 50 kilométeres hatótáv és az 1,8 literes fogyasztás (amit a katalógusban megadnak) viszonylagos. Egy hétig jártam a Passat GTE-vel, a leghosszabb út tisztán elektromosan harmincvalahány kilométer volt. De akkor még bőven benne voltunk a télben, az elektromos autóknak pedig két ellensége van, a hideg és a nagy tempó. Az utóbbira lehet figyelni, az előbbire meg csak akkor érdemes fittyet hányni, ha szeretsz kékre fagyott ajkakkal kivagyiskodni.

Megfagyni nem érdemes. Érdemes örülni a Passat GTE hibridségének, mert az elektromos motor mellett mindig ott van az 1,4 TSI benzinmotor ereje, amiről nem kell lemondani.

A két motor összteljesítménye 218 lóerő, ami máris egy fokkal jobban megmagyarázza a legparásabb részét, a 13,3 milliós árcédulát.

A lóerő és a bonyolult technika ennyit kóstál, nem a Volkswagen nézte be az árazást, a plug-in hibridek mindenhol ennyire drágák.

Akár jogos is lehet a dühöd, mitől kerül 3 millióval többe a legjobb dízelnél, de ne rúgd le a monitort, érdemes tovább olvasgatni, néhány év múlva úgy is az lesz a sztenderd, hogy minden benzines autót valamilyen hatótávnövelő elektromos hajtással és akksival látnak el. És ha az legalább olyan flottul fog működni, mint a Passatban, akkor nincs vész, az autózásnak van még jövője. Mert ha vezetés közben nem görcsölsz rá tök feleslegesen arra, hogy minél többet húzz ki az elektromos hatótávból és minél jobban leszorítsd a fogyasztást, azt fogod észrevenni, hogy a hibrid rendszer teljesen magától hozza az optimális formáját. Pont városban, dugóban araszolva fog kipufogómentesen közlekedni, és országútra tartogatja a nagy powert, ahol az elektromos és benzines hajtás együtt letol mindenkit. Ha úgy adódik, egészen 130 km/h sebességig képes arra, hogy normál menetben átváltson elektromos üzemre, ami egészen mesés érzés.

Ha nem facsarsz vizet a kormányból nagy igyekezetedben, csak úgy éled bele magad a nagyvilágba, akkor mutatja a legjobb formáját, miközben 5-6 literes fogyasztással mozog.

És közben ne feledkezzünk meg arról, hogy ez is Passatból van, ami egy kiváló öltönyös limuzin, vagy sportzakós kombi. Kényelmes (bár a nagyobb súly miatt érezhetően keményebbre hangolták a futóművet) és tágas is (attól függetlenül, hogy a csomagtartó az akkumulátortok miatt csak 402 literes). Már csak az kéne, hogy több legyen belőle, és olcsóbb legyen. Vagy mit szólnál inkább egy Golf GTE-hez?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kitalálod, melyik a leghosszabb nemzeti autópálya a világon?

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés