A Google után az Audi automata kocsijai is megkapták az engedélyt a közúti közlekedésre.

Az Audi TTS Pikes Peaket a Volkswagennel és a kaliforniai Stanford Egyetemmel együttműködve építette az Audi, első próbaútjait a híres coloradói hegyi pályán, Pikes Peakben tette meg (innen ered a név is). Az autó vezérlését két számítógép végzi, amelyek egy differenciális GPS segítségével két centiméteres pontossággal tartják a nyomvonalon az Audit.

A kocsi sebességét a kerekekre szerelt szenzorok és accelerométer segítségével szabályozzák, az egyensúlyról pedig egy giroszkóp gondoskodik. A gyorsasági tesztek alatt a kocsi 27 perc alatt teljesítette a Pikes Peak-i pályát, amin az Audi szerint egy profi nagyjából 17 perc alatt menne végig egy ugyanilyen autóval, tehát még van hova fejlődni.

A döntésnek köszönhetően az Audi lett az első autógyár, amelynek a robotautói közúti forgalomban is közlekedhetnek – legalább is ha a Google-nél nem döntenek úgy, hogy beszállnak az autóbizniszbe is.

Tovább:
Eladó Steve McQueen 1941-es Chevy pickupja 
Hatezer kilométer 11 nap alatt, plusz két és fél tonnával – Range Rover-próbaút
Az Autórovat legfrissebb hírei

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Ez történik, amikor 320 km/órás sebességgel rámegy egy meglazult csatornafedélre egy F1-es autó

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés