Ahol állandóan fagy van vagy hőség, út viszont csak alig, ott kell helyt állnia a Peugot új számozási logikája szerint 301-esnek nevezett kocsijának.

Közeleg a vég – mondták a Peugeot-nál végignézve a típusok számozását. Csak a túlkoros 206+ utolsó száma hatos, az új modellek már nyolcasra végződnek, elvileg még egy évtizedet ki lehetne húzni a kilencessel, de a 308-ast nem válthatja a 309-es, mert olyan Peugeot már volt. Újrakezdeni a számozást furcsa volna, marad tehát a Porsche-taktika : ha ők a hatvanas évek óta nevezhetik 911-esnek autójukat, akkor a Peugeot-vevők is rászoknak majd, hogy generációról generációra nyolcasra végződnek a típusszámok. Legalábbis Nyugat-Európában, mert a fejlődő piacokra szánt modelleket utolsó karaktere egyes lesz.

A névadási logika persze a legkevésbé sem fogja érdekelni a 301-es vevőit. Nekik egy autóformájú (ez a célpiacokon limuzin karosszériát jelent), tágas utas- és csomagterű, és mindenekelőtt igénytelen, elnyűhetetlen kocsira van szükségük, persze elérhető áron. Különösen örömteli tehát, hogy a 301-es külseje harmonikus, kellemes, a kilincsmagasságban futó törésvonal ügyesen megbontja a nagy lemezfelületet, az 506 literes csomagteret rejtő feneke sem csak egy szükséges toldalék, mint a Thaliánál, hanem a formaterv része.

"Tönkrement utak, kibírhatatlan hőség, csontig hatoló hideg, fullasztó páratartalom" – az idézet származhatna egy majdnem világvége után a túlélésért küzdő kis embercsoportról szóló regényből, de nem, a 301-es sajtóanyagából való, és azt példázza, milyen helyeken kell helytállnia a kocsinak Oroszországban, Ukrajnában, Török- és Görögországban, a Magreb-országokban, a Közel-Keleten, a Perzsa-öböl és Afrika országaiban, Latin-Amerika egyes országaiban és Kínában. Bár Közép- és Kelet-Európára a felsorolásból inkább csak az első tétel jellemző, itt is forgalmazzák majd, mert ugyanúgy árérzékeny piac vagyunk, nagy és olcsó, lépcsőshátú autót érdemes árulni errefelé is.

A rossz utakra hangolták a 4,44 méteres kocsi futóművet, több csavarrögzítést alkalmaztak, kétrégetű szigetelés óv a por és a nedvesség ellen, az örök kánikulai országokban a nagyteljesítményű légkondinak, az állandó hidegben a fűthető aljú első szélvédőnek örülhetnek majd a leendő tulajok, akik 1,2 literes, 71 lóerős, háromhengeres benzinmotorral, és 1,6-os benzinnel vagy dízellel is kérhetik majd 301-esüket.

A forgalmazás november elsején, Törökországban indul, de nem azért, mert a többi olcsó szedánhoz hasonlóan ott is gyártják (Spanyolországban készül), és ha megfelelően árazzák, felkavarhatja a Dacia, a Renault Fluence és a Citroën C-Elysée piacát.

Nem csak a 301-es jó hőségben!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés