A Revolution Innovation legfőbb előnye az alacsony fogyasztás és a kényelemes használat. Alváza a szokásos acél helyett préselt alumíniumlemezekből készült, amivel kilencven kilót sikerült lefaragni a súlyából. Karosszériáját szélcsatornában fejlesztették, így áramvonalasabb lett, mint bármelyik mai kamion. Motorját a lehető legalacsonyabban építették be, így az úttartására sem lehet panasz. A hajtásrendszer érdekessége, hogy ha a körülmények engedik, hatkerék-hajtásról négykerék-hajtásara vált, további litereket spórolva az üzemanyagból.
Ami a belteret illeti, a kamion talán legszembetűnőbb újítása, hogy a jobb oldalon nincs ajtó. A Freightliner szerint a legtöbb kamionos egyedül utazik, így a fölösleges ajtót egy tárórekesszel váltották ki. Cserébe a beltér már-már lakókocsis kényelmet ígér. Attól függően, hogy vezetik, dolgoznak vagy pihennek benne, a Revolution Innovation mindenben a lehető legnagyobb hatékonyságra törekszik. A beépített információs központ komplett adatbázis-kezelőként működik: fuvarlevelek, térképek, dátumok, engedélyek, számlák, egyszóval minden egy helyen! A műszerfal hat óriási digitális óráján túl középen a menüben kalandozva a kamion összes további információja is leolvasható.
A nagy légellenállású tükrök szintén kukába kerültek, helyüket pálcikák vették át, kamerákkal a végükön. A világításról a legújabb LED-technológia gondoskodik, tovább fokozva a tanulmány futurisztikus megjelenését.
Lehet, hogy egy Kentuckyban bemutatott kamion elsőre nem tűnik releváns hírnek Magyarországon, de ne feledjük, hogy a Freightliner a német Daimler tulajdona, így egyáltalán nem lenne meglepő, ha a Revolution Innovation megoldásai a jövő Mercedes–Benz nyerges vontatóin köszönnének vissza.