Sokkal népszerűbbek a helyi lapok és rádiók Budapesten, mint hitték

A budapestieknek szóló, helyi információkat közlő médiumok a város lakosságának több mint 80 százalékát érik el egy hét alatt. Az intenzív médiafogyasztásról szóló új mérési eredmények megerősíthetik a fővárosiaknak szóló hirdetések piacát, miközben az adatokat összesítő módszer nemzetközi szinten is újdonság.

A fővárosban vagy egyes kerületeiben elérhető lokális lapok, rádiók, tévék és site-ok, illetve ezek optimalizált médiamixe egy hét alatt a budapesti lakosság több mint 80 százalékát érik el. Az intenzív lokális médiafogyasztáson belül a rádiók és a nyomtatott lapok dominálnak: a budapesti rádiók együttesen a 15 évnél idősebbek 60 százalékát, míg a lapok a lakosság 55 százalékát érik el egy hét alatt – derül ki az első budapesti cross-médiás mérésből, ami a médiafogyasztás feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját.

A Goldfish névre keresztelt szolgáltatás – ami 2013-ban indult megyeszékhelyek mérésével – a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos médiakutatócég 2.300 fős közönség-mérését összegezi a budapesti projektben, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.

A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, site-ok együttes eléréséről ad információt. A mérések alapját a közel 11 ezer hazai médium független forrásból származó adataira kereshető Whitereport.hu mediabrowser és az Ipsos közönség-kutatása, valamint az ehhez kapcsolódó tervezőszoftvere adja.

A fővárosban – a Whitereport.hu mediabrowser adatai alapján – több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás (tévé, rádió, nyomtatott és online kiadvány, mozi stb.) működik, ezekből 151 került be a projektbe.

„Budapest a legnagyobb, legvonzóbb fogyasztói piac a legtöbb brand számára, és folyamatosan nő a hirdetők igénye a célzott, eladásösztönző kommunikációra is. Az adatainkból többek között az is kiderül, hogy a budapestiek is előszeretettel fogyasztanak helyi híreket, keresik a helyi információkat, vagyis hatékony hiperlokális kommunikációt lehet cross-médiásan folytatni az ország legpotensebb piacán is, mert ezentúl még költséghatékonyabban lehet célozni” – magyarázza a mérésekkel kapcsolatban Incze Kinga, a Whitereport.hu alapítója. A szakember azt is hozzáteszi: eddig nem lehetett tudni, hogy mennyit ad hozzá egy budapesti rádiókampányhoz a sajtó, érdemes-e a lokális site-okon, kerületi lapokban kommunikálni, és ha igen, milyen célcsoport számára, illetve azt sem, hogy mekkora a maximális elérés egy adott célcsoportban. A Goldfish révén azonban akár 80 százalék fölötti fővárosi kampányelérés is optimalizálható az adatok segítségével.

A Goldfish-szolgáltatást a Whitereport.hu és az Ipsos 2013 óta, a közösen kifejlesztett termékkel végzi, eddig 11 megyeszékhelyet mérték fel, és tavaly novemberben került sor Budapestre. A szolgáltatás egyedi jellege azonban nem csak a hazai piacra korlátozódik. „Világszerte ritka a cross-médiás mérés, amelyek közül elsősorban a brit TouchPointot érdemes kiemelni. Ugyanakkor még nemzetközi szinten is jelentős innovációnak számít a Goldfish hiperlokális, vagyis városi szintű jellege és a szoftveres optimalizálási lehetősége miatt” – mondja a projektről Feitel Balázs, az Ipsos hazai vezérigazgatója.

 

Legfrissebb

Autó-motor

Hervasztó látvány a telepről, ahol a Volkswagen tárolja a dízelbotrány miatt visszahívott autóit

Ma

Egy kicsit összeszorul a szívünk. :(

Kult & Szórakozás

Húzós előzetest kapott Luc Besson új sci-fije

Ma

Új trailer érkezett a Valerian és az ezer bolygó városához, méghozzá elég látványos fajta, amiből egyelőre csak az derül ki, hogy a CGI-mesterek erősen megizzadtak a melóban, de remélhetőleg csak segítettek Bessonnak egy nagy sci-fi visszatérésben. Július 21-én lesz látható a film a magyar mozikban.

Sport

Az "Isten keze"-gól, amitől most Maradona jobbnak tartja magát Messinél

Ma

Mondják, a nosztalgia felmelegít. Nekünk sincs más célunk a sorozatunk, a Re-Player update-elésével, mint egy csipetnyi borzongást, egy leheletnyi sóhajt, vagy épp némi nevetést csempészni a szürke, munkás hétköznapokba. Most a futballtörténelem egyik leghíresebb, leghírhedtebb gólját, az 1986-os vébén szerzett Maradona-találatot mutatjuk meg újra. Azt, amelyiket kézzel szerzett; az "Isten kezével".

Életmód

Megmagyarázták, miért szeretsz összebújni a csajoddal

Ma

Azért jó a tudomány, mert egy csomó olyan kérdésre ad egzakt választ, amire sokszor csak annyit vágunk rá, hogy "mert abból egy őrült jó szex jöhet össze".

#Napunk

Megzabáljuk, olyan aranyos a kislány, aki robotnak hisz egy kidobott bojlert

Ma

És teljesen rajong érte. 24 nagyon cuki másodperc jön az életedben.

További friss cikkek

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon