Sokkal népszerűbbek a helyi lapok és rádiók Budapesten, mint hitték

A budapestieknek szóló, helyi információkat közlő médiumok a város lakosságának több mint 80 százalékát érik el egy hét alatt. Az intenzív médiafogyasztásról szóló új mérési eredmények megerősíthetik a fővárosiaknak szóló hirdetések piacát, miközben az adatokat összesítő módszer nemzetközi szinten is újdonság.

A fővárosban vagy egyes kerületeiben elérhető lokális lapok, rádiók, tévék és site-ok, illetve ezek optimalizált médiamixe egy hét alatt a budapesti lakosság több mint 80 százalékát érik el. Az intenzív lokális médiafogyasztáson belül a rádiók és a nyomtatott lapok dominálnak: a budapesti rádiók együttesen a 15 évnél idősebbek 60 százalékát, míg a lapok a lakosság 55 százalékát érik el egy hét alatt – derül ki az első budapesti cross-médiás mérésből, ami a médiafogyasztás feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját.

A Goldfish névre keresztelt szolgáltatás – ami 2013-ban indult megyeszékhelyek mérésével – a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos médiakutatócég 2.300 fős közönség-mérését összegezi a budapesti projektben, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.

A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, site-ok együttes eléréséről ad információt. A mérések alapját a közel 11 ezer hazai médium független forrásból származó adataira kereshető Whitereport.hu mediabrowser és az Ipsos közönség-kutatása, valamint az ehhez kapcsolódó tervezőszoftvere adja.

A fővárosban – a Whitereport.hu mediabrowser adatai alapján – több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás (tévé, rádió, nyomtatott és online kiadvány, mozi stb.) működik, ezekből 151 került be a projektbe.

„Budapest a legnagyobb, legvonzóbb fogyasztói piac a legtöbb brand számára, és folyamatosan nő a hirdetők igénye a célzott, eladásösztönző kommunikációra is. Az adatainkból többek között az is kiderül, hogy a budapestiek is előszeretettel fogyasztanak helyi híreket, keresik a helyi információkat, vagyis hatékony hiperlokális kommunikációt lehet cross-médiásan folytatni az ország legpotensebb piacán is, mert ezentúl még költséghatékonyabban lehet célozni” – magyarázza a mérésekkel kapcsolatban Incze Kinga, a Whitereport.hu alapítója. A szakember azt is hozzáteszi: eddig nem lehetett tudni, hogy mennyit ad hozzá egy budapesti rádiókampányhoz a sajtó, érdemes-e a lokális site-okon, kerületi lapokban kommunikálni, és ha igen, milyen célcsoport számára, illetve azt sem, hogy mekkora a maximális elérés egy adott célcsoportban. A Goldfish révén azonban akár 80 százalék fölötti fővárosi kampányelérés is optimalizálható az adatok segítségével.

A Goldfish-szolgáltatást a Whitereport.hu és az Ipsos 2013 óta, a közösen kifejlesztett termékkel végzi, eddig 11 megyeszékhelyet mérték fel, és tavaly novemberben került sor Budapestre. A szolgáltatás egyedi jellege azonban nem csak a hazai piacra korlátozódik. „Világszerte ritka a cross-médiás mérés, amelyek közül elsősorban a brit TouchPointot érdemes kiemelni. Ugyanakkor még nemzetközi szinten is jelentős innovációnak számít a Goldfish hiperlokális, vagyis városi szintű jellege és a szoftveres optimalizálási lehetősége miatt” – mondja a projektről Feitel Balázs, az Ipsos hazai vezérigazgatója.

 

Bemagoltad a cég összes díját és elismerését és petrarchai szonettekben tudsz szavalni a korábbi munkatapasztalataidról? Okés, de mi van, ha megkérdezik, milyen ízű fagyi lennél és miért? Érdemes felkészülni mindenre, ezért mutatunk tíz nehéz kérdést, amit bekaphatsz egy állásinterjún.

Több mint kétezer munkáltatótól és munkavállalótól gyűjtötte össze egy felmérés során az Independent.co.uk, hogy melyek azok a kérdések, amik a gyakran elhangozhatnak egy állásinterjún, ellenben elég nehéz őket megválaszolni. Íme az összegyűjtött top tíz lista, amire nem árt, ha zsebre teszel néhány zseniális tenyeres visszaadást.

 1. Mik a gyengeségeid?

2. Mondj három szót, ami leginkább jellemző rád!

 3. Ha egy gyümölcs vagy zöldség lennél, mi lennél és miért?

 4. Miért válasszunk téged erre a pozícióra?

 5. Meséld el egy tapasztalatodat, mikor kudarcot vallottál.

 6. Mik az erősségeid?

 7. Ha egy fagyiíz lennél, milyen ízű lennél és miért?

 8. Mit tartasz az eddigi legnagyobb teljesítményednek?

 9. Elmondanád, szerinted hogyan és miért erősítenéd a csapatunkat?

 10. Miért jelentkeztél erre az állásra?

Ha a fagyis meg a zöldséges kérdés elsőre idegennek (és persze totál baromságnak) tűnik, saját tapasztalatból mondjuk, hogy tényleg kérdeznek ilyeneket. Mi például bekaptuk ezt fával; határozd meg milyen fa lennél és miért. Szóval tényleg érdemes felkészülni még ezekre a képtelen kérdésekre is. Sok szerencsét!

Akár otthonról dolgozó szabadúszó vagy, esetleg az irodából kúszik néha haza a meló, az inspiráló munkakörnyezetre a lakásodban is szükség van. Sanghajtól Párizson át New Yorkig kinyitjuk olyan szellemi munkások otthoni irodáinak ajtaját, mint a Spotify, a Saatchi & Saatchi vagy az Airbnb kreatívjai. Figyelj és ámulj!

Tobias Van Schneider, a Spotify Kreatív igazgatója

Van Schneider nagyon szereti, hogy az évek során több különböző stílusú tárgyat gyűjtöttek össze a barátnőjével. Otthoni munkabázisa a minimalista és művészi plakátokkal tarkított íróasztaltér, kedvenc pontja a lakásban pedig a nappali, azon belül is a gyönyörű szép Eames szék, ahol késő délután szeret olvasgatni.

Chuck McBridge, a San-Francisco-i Cutwater ügynökség alapítója és kreatívja

McBridge a családjával él ebben a komfortos és kevés színt használó otthonban. Először a házba besütő napfénybe és a közeli lagúnába szerettek bele, a ház belső kialakítását pedig enteriőr-dizájner felesége intézte. McBridge imád a verandán dolgozni jó időben, egyébként pedig a konyhaasztal a fő kreatív bázisa.

Joanna Monteira, az FCB Brazil Kreatív igazgatója

Monteira imádja körülvenni magát az utazásairól hazahozott tárgyakkal, könyvekkel, képekkel és emlékekkel a világ különböző tájairól. Emellett fontos számára, hogy ne legyen zsúfoltság: a tárgyai díszletet adnak az amúgy letisztult térnek. Monteira egy hosszú faasztalnál szeret dolgozni, ahol az élet többi részét is élvezi: házi feladatot old a kislányával, eszik, iszik, tévézik vagy épp játszik, mindezt egy asztal körül.

Kate Sanners, Kreatív partner, Saatchi & Saatchi, London

Sanners mindig otthonról dolgozik, és házában két bázist is kialakított a munkához. Emailjeit mindig a konyhaasztalnál intézi, ahol közben zajlik körülötte az élet és lehet szót váltani. A mélyebb, kreatívabb szellemi tevékenységet pedig a ház legtávolabbi zugában végzi egy íróasztalnál, ami fölött egy David le Fleming festmény lóg a férjéről és a fiáról.

Fred Baillard és Farid Mokart, a Fred & Farid csoport Kreatív vezérigazgatói és alapítói, Párizs és Sanghaj

Farid sanghaji otthonát a kreatív energiák hatják át. Bútorait az életében meghatározó helyekről gyűjtötte össze, mint Algéria, Kolumbia, Franciaország vagy épp Anglia, Amerika és Kína. Farid minden darabhoz érzelmileg kötődik és nem szereti a nyugalmat, a csendet a térben. Kedvenc munkahelye egy masszív, több mint száz kilós thai asztal.

Fred Emile Zola egykori háza mellett lakik Párizsban. Ahogy a környéket is, lakását áthatja a történelem és az utca kreatív zsivaja – propagandaposzterektől kezdve forradalmi kiadványok és számos francia és svéd dizájner bútora díszíti a lakását. Ennek ellenére munkabázisa hihetetlenül csöndes: semmi nem hallatszik be a város zajából. A szobát Fred Ty Kamoának nevezte el, ami annyit tesz: Kis ház, ami csak az enyém. Három kisfia is tudja ezt: éppen ezért folyton bemerészkednek apu szobájába. Mert apu szobája király. És Fred imádja őket ezért.

Alex Schleifer, Head of Design, Airbnb

Schleifer San Franciscóban rendezte otthonát feleségével. A tér kialakításakor fontos szempont volt, hogy a ház folyton alakulni tudjon és minden helyiség alkalmas legyen valamilyen projekt lefolytatására. Mikor csapattal dolgozik, Schleifer szeret a hatalmas konyhaasztalnál tevékenykedni, míg mikor tervez, zenét rak össze vagy kódot ír, a saját bunkerében tépi a billentyűzetet Mac és Windows gépein.

Nick Law, Kreatív Vezérigazgató, R/GA

Végül fehérség, egyszerűség és tisztaság jellemzi Law négyszintes brooklyni otthonát. A feleségével imádnak mezítláb lenni otthon, csakúgy, mint a régi könyveket és a taxikkal, furgonokkal és olasz pékséggel telezsúfolt amerikai utcai életet – így otthoni irodájukat is az utcai frontú harmadik szintre rendezték be.

(Képek: Nick Law, Fastco)