Sokkal népszerűbbek a helyi lapok és rádiók Budapesten, mint hitték

A budapestieknek szóló, helyi információkat közlő médiumok a város lakosságának több mint 80 százalékát érik el egy hét alatt. Az intenzív médiafogyasztásról szóló új mérési eredmények megerősíthetik a fővárosiaknak szóló hirdetések piacát, miközben az adatokat összesítő módszer nemzetközi szinten is újdonság.

A fővárosban vagy egyes kerületeiben elérhető lokális lapok, rádiók, tévék és site-ok, illetve ezek optimalizált médiamixe egy hét alatt a budapesti lakosság több mint 80 százalékát érik el. Az intenzív lokális médiafogyasztáson belül a rádiók és a nyomtatott lapok dominálnak: a budapesti rádiók együttesen a 15 évnél idősebbek 60 százalékát, míg a lapok a lakosság 55 százalékát érik el egy hét alatt – derül ki az első budapesti cross-médiás mérésből, ami a médiafogyasztás feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját.

A Goldfish névre keresztelt szolgáltatás – ami 2013-ban indult megyeszékhelyek mérésével – a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos médiakutatócég 2.300 fős közönség-mérését összegezi a budapesti projektben, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.

A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, site-ok együttes eléréséről ad információt. A mérések alapját a közel 11 ezer hazai médium független forrásból származó adataira kereshető Whitereport.hu mediabrowser és az Ipsos közönség-kutatása, valamint az ehhez kapcsolódó tervezőszoftvere adja.

A fővárosban – a Whitereport.hu mediabrowser adatai alapján – több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás (tévé, rádió, nyomtatott és online kiadvány, mozi stb.) működik, ezekből 151 került be a projektbe.

„Budapest a legnagyobb, legvonzóbb fogyasztói piac a legtöbb brand számára, és folyamatosan nő a hirdetők igénye a célzott, eladásösztönző kommunikációra is. Az adatainkból többek között az is kiderül, hogy a budapestiek is előszeretettel fogyasztanak helyi híreket, keresik a helyi információkat, vagyis hatékony hiperlokális kommunikációt lehet cross-médiásan folytatni az ország legpotensebb piacán is, mert ezentúl még költséghatékonyabban lehet célozni” – magyarázza a mérésekkel kapcsolatban Incze Kinga, a Whitereport.hu alapítója. A szakember azt is hozzáteszi: eddig nem lehetett tudni, hogy mennyit ad hozzá egy budapesti rádiókampányhoz a sajtó, érdemes-e a lokális site-okon, kerületi lapokban kommunikálni, és ha igen, milyen célcsoport számára, illetve azt sem, hogy mekkora a maximális elérés egy adott célcsoportban. A Goldfish révén azonban akár 80 százalék fölötti fővárosi kampányelérés is optimalizálható az adatok segítségével.

A Goldfish-szolgáltatást a Whitereport.hu és az Ipsos 2013 óta, a közösen kifejlesztett termékkel végzi, eddig 11 megyeszékhelyet mérték fel, és tavaly novemberben került sor Budapestre. A szolgáltatás egyedi jellege azonban nem csak a hazai piacra korlátozódik. „Világszerte ritka a cross-médiás mérés, amelyek közül elsősorban a brit TouchPointot érdemes kiemelni. Ugyanakkor még nemzetközi szinten is jelentős innovációnak számít a Goldfish hiperlokális, vagyis városi szintű jellege és a szoftveres optimalizálási lehetősége miatt” – mondja a projektről Feitel Balázs, az Ipsos hazai vezérigazgatója.

 

A Hunan megyei Pingcsiangban állandó életveszélyben dolgoznak egy hegy oldalába utat építő melósok. Hajmeresztő!

Se biztosítókötél, se védőháló, se korlátok, semmi. Így építettek meg egy utat a Mufu-hegy oldalába.

Teljes sufnituningnak néz ki, ahogy ez az út épült.

Kínában nem sokat foglalkoznak a munkások biztonságával és testi épségével.

Az egyetlen biztonsági felszerelésük egy sapka volt.

Ha elkészül a turistalátványosságnak szánt sétány, akkor egészen a hegy tetejéig fog vezetni.

Ju Csi, az építkezés vezetője már sok hasonló projekten dolgozott, szerinte nem is volt olyan veszélyes, mint sokan hiszik. Elég, ha az emberen van kötél, és nem lehet baj.

Mondjuk a fotókon egy melóson sem látni kötelet.

Persze nem kell Kínáig menni, ha az ember hajmeresztő munkavédelmi megoldásokat akar látni.

(Forrás: Daily Mail)

Bemagoltad a cég összes díját és elismerését és petrarchai szonettekben tudsz szavalni a korábbi munkatapasztalataidról? Okés, de mi van, ha megkérdezik, milyen ízű fagyi lennél és miért? Érdemes felkészülni mindenre, ezért mutatunk tíz nehéz kérdést, amit bekaphatsz egy állásinterjún.

Több mint kétezer munkáltatótól és munkavállalótól gyűjtötte össze egy felmérés során az Independent.co.uk, hogy melyek azok a kérdések, amik a gyakran elhangozhatnak egy állásinterjún, ellenben elég nehéz őket megválaszolni. Íme az összegyűjtött top tíz lista, amire nem árt, ha zsebre teszel néhány zseniális tenyeres visszaadást.

 1. Mik a gyengeségeid?

2. Mondj három szót, ami leginkább jellemző rád!

 3. Ha egy gyümölcs vagy zöldség lennél, mi lennél és miért?

 4. Miért válasszunk téged erre a pozícióra?

 5. Meséld el egy tapasztalatodat, mikor kudarcot vallottál.

 6. Mik az erősségeid?

 7. Ha egy fagyiíz lennél, milyen ízű lennél és miért?

 8. Mit tartasz az eddigi legnagyobb teljesítményednek?

 9. Elmondanád, szerinted hogyan és miért erősítenéd a csapatunkat?

 10. Miért jelentkeztél erre az állásra?

Ha a fagyis meg a zöldséges kérdés elsőre idegennek (és persze totál baromságnak) tűnik, saját tapasztalatból mondjuk, hogy tényleg kérdeznek ilyeneket. Mi például bekaptuk ezt fával; határozd meg milyen fa lennél és miért. Szóval tényleg érdemes felkészülni még ezekre a képtelen kérdésekre is. Sok szerencsét!