Immunissá váltak a netezők a bannerekre és linkekre: évről évre csökken a kattintások aránya. A reklám legfeljebb felkelti az érdeklődést, de az emberek inkább önállóan keresnek rá egy információra, termékre vagy szolgáltatásra. A Gemius több évnyi kutatás után néhány evidens, és néhány érdekes adatot közölt.
- Az internet-felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első húsz perc eltelte után mutatnak érdeklődést.
- Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő három órán belül tapasztalható.
- Az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus, de néhány nap után ez a ciklus elhal.
- Ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefonszolgáltatók kiválasztása) a reklámüzenet tovább, akár hét napig is képes megragadni a netező fejében, mint egy azonnal reagálást igénylő esetben, amilyen egy last minute ajánlat.
- A reklámozók számára a fentiekből az a tanulság többek között, hogy frissíteni kell néha a reklámüzenetet.
(Forrás: Gemius)