Immunissá váltak a netezők a bannerekre és linkekre: évről évre csökken a kattintások aránya. A reklám legfeljebb felkelti az érdeklődést, de az emberek inkább önállóan keresnek rá egy információra, termékre vagy szolgáltatásra. A Gemius több évnyi kutatás után néhány evidens, és néhány érdekes adatot közölt.

  • Az internet-felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első húsz perc eltelte után mutatnak érdeklődést.
  • Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő három órán belül tapasztalható.
  • Az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus, de néhány nap után ez a ciklus elhal.
  • Ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefonszolgáltatók kiválasztása) a reklámüzenet tovább, akár hét napig is képes megragadni a netező fejében, mint egy azonnal reagálást igénylő esetben, amilyen egy last minute ajánlat.
  • A reklámozók számára a fentiekből az a tanulság többek között, hogy frissíteni kell néha a reklámüzenetet.

(Forrás: Gemius)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában