És ha hiszed, ha nem, nem kell hozzá se egy csodálatosra gyúrt fenék, se formás keblek vagy csücsöri száj. A titok másban rejlik, két Insta-celeb pedig el is mondja, hogy hol.

A tizenkilenc éves Tori Levett és a tizenhét éves tini Alex Hayes két ausztrál Instagram-felhasználó, akik a Mashable-nak adott interjúban elmagyarázzák, hogyan lehet pénzt keresni csupán egy internetes profillal. Fordítjuk, rövidítjük, te pedig figyelj, mert jól jöhet!

A két tininek nagyon sok követője van. A 19 éves csajszinak negyvenezer, míg a 17 éves suhanc hatvannyolcezer követőt számlál. Meglepődtél, hogy nem a bomba csajszi vezet, mi? Na ez pont azért van, mert a hiedelmekkel ellentétben nem azon van a legnagyobb hangsúly az Insta-királyság kiépítésében, hogy valakinek mekkora a mellbősége vagy mennyire tupírozták fel az ajkait. A helyes arc és a jóképű fiatalság természetesen fontos, de a népszerűség esszenciáját az adja, hogy a két ausztrál tini egy életérzést ad el, méghozzá kegyetlenül profi módon. Olyan profi módon, hogy mindketten megélnek belőle. A következő jelszavakkal operálnak:

Gyönyörű tájak, divatos ruhák, szabadság, egészség, sport, szépség: A felhőtlen élet. 

Ezek után pedig következik a kemény marketing: a pár nagyon tudatosan tolja fel a tartalmat (hogy profi kifejezéssel éljünk – ők sem fotóknak hívják, hanem contentnek) és a hashtaggelés is teljesen kimatekolt statok alapján működik. És itt jön a brandépítés: amennyiben az Insta-követők száma meghaladja a tízezret, a posztokat pedig legalább a követők két-három százaléka lájkolja és megosztja, akkor jönnek a megkeresések. Ruházati cégek (alsóneműk, fürdőruhák, ruhák, pólók stb.), sporteszközöket értékesítő cégek (jelen esetben pl.: szörf) és például fesztiválok is a srácok után erednek, hogy viseljék a cuccaikat, hashtaggeljék be a céget posztokban, fotózkodjanak az adott fesztiválon.

Hogy finom képet kapj róla, mennyi petákot is jelent ez, akkor elmondjuk, hogy Hayes-nek ötezer ausztrál dollárt fizetett 2014-ben egy müzligyártó cég, hogy negyven Insta-posztot toljon ki, amiben ott van a #fuelon. Csak kúl fotókat akartak, nem kérték meg a srácot, hogy folyton a müzlit zabálja – hanem csupán a fiatalok fotóin hirdetett highlife életérzésbe akartak bekapcsolódni a márkájukkal. Tehát a srác ugyanazt csinálta, mint eddig: szörfölt, vagánykodott, sportolt – amit egyébként is szokott, csak most azzal a különbséggel, hogy egymillió forintot kapott érte.

Átlagosan mellesleg a nagyon sikeres Instagrammolók olyan száz dollárt kapnak pár posztonként, ha egy nagylelkű brand mögéjük áll szponzornak. Más cégek pedig cuccokat adnak ingyen a tiniknek, cserébe abban reménykedve, hogy majd felveszik, posztolnak róluk stb. Tori Levett mellesleg száz-kétszáz dollár között keres posztonként (kb. 25-50 ezer forint) – egy fotóért azért elég kemény tarifa ez, valljuk be.

„Rengeteg cég akarja, hogy promótáljuk a szörfdeszkáikat, a fesztiváljaikat, a sportfelszereléseiket, kiegészítőiket. Az autentikus tartalom a fontos számukra, ugyanis a direkt promóciós anyagok a követőink kevesebb mint felét érik el.”

Szóval az Instagramból, ha nem is örökké (ők se lesznek életük végéig felhőtlenül tinédzserek), de jó darabig elég sok pénzt ki lehet csalni, amennyiben az ember fia vagy lánya tudja ezt a titkot: ügyesen kell átadni, majd menedzselni a fent leírt, fantasztikusan irigylésre méltó életérzést.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Automataváltós elektromos kerékpárt mutatott be a Decathlon

További cikkeink a témában