Ellátogatunk a németországi Dr Wolff laboratóriumaiba, ahol mániákusan dolgoznak azon, hogy te David Hasselhofot megszégyenítő hajkoronával nyomulhass.

Sohasem hittem volna, hogy egy kozmetikai cégért kétezer kilométert utazom, de ilyen ez az újságírói szakma, ha menni kell, hát menni kell. Bielefeldről utoljára vagy tíz éve hallottam, amikor még néztem Bundesliga-összefoglalót és a város csapata, az Armenia még az első osztályban játszott. Több vicces kulturális jelenség is utal a nyugat-németországi város távoli fekvésére, egy népszerű összeesküvés-elmélet paródia pedig megkérdőjelezi, hogy a város egyáltalán létezik-e. Van egy beszédes közmondás is: „Und wenn schon nicht in dieser Welt, so seh'n wir uns in Bielefeld", ami kb. annyit tesz, hogy ha ebben a világban már nem is látjuk egymást, akkor találkozunk Bielefeldben. Bielefeld létezik, és teljesen rendben van, és kissé igazságtalan szétfikázni, ugyanis annak ellenére, hogy jelentőségében eltörpül Frankfurt vagy éppen Hannover mellett, mégis igazi ipari erőműnek számít.

A német gazdaság elképesztő erejét jól mutatja, hogy ebben a lesajnált városban olyan gigavállalatok működnek, mint a Dr Oetker, a DMG Mori Seiki vagy célpontom, a Dr. Wolff Gruppe. Utóbbit 1905 táján alapították, túlélt két világválságot, két világháborút és jobb erőben van, mint valaha, ugyanis kőkeményen igyekeznek megvetni a lábukat Ázsiában és Amerikában, Dr. Klenk és képviselőik valószínűleg most is Szingapúrban, Kínában vagy Ausztráliába tárgyalnak. Az is kiderült, hogy a tavaszi hónapokban a meglévő 530 mellé legalább harminc új alkalmazottat vettek fel, szóval stabilan növekednek.

Kétnapos túránkat a Kurt Wolff Institut új látogatótermében kezdtük, ahol megismerkedtünk a 110 éves vállalat történetével is. Ahogy a családi vállalkozásból született nagyvállalatok története, úgy ez is kicsiben kezdődött: Dr August Wolff bielefeldi gyógyszerész készített kozmetikai termékeket, amelyek olyan sikeresek lettek, hogy 1930-ban már vállalattá alakultak. Ma már széles termékpalettával rendelkeznek – zászlóshajójuk a hajhullást megelőző Alpecin illetve a női kozmetikai termékcsalád, az Alcina – de a kozmetikai csúcsteljesítmény mellett az igazán lenyűgöző az a hatékonyság, amely a 110 év során folyamatosan jellemezte őket. A cég sztoriját nézve az a benyomása támadt az embernek, hogy soha sem hibáztak, mindig a vállalt méretének legmegfelelőbb stratégiát választották. Ennek köszönhető az is, hogy nincsen hitelük, csak olyan fejlesztéseket valósítanak meg, amelyeket saját forrásból tudnak finanszírozni.

A vállalatnak nincsenek titkai, betekintést kaptunk az R&Đ, azaz kutatási és fejlesztési részlegbe, megismerhettük termékeik útját a laboratóriumoktól kezdve egészen addig a pillanatig, amíg teherautóra rakják őket és megindulnak úticéljuk felé, legyen az Budapest vagy éppen Hongkong. A hatékonyság ezúttal is lenyűgöző volt, a német precizitás nem egy üres frázis. Az igazán figyelemreméltó, hogy a termékeik összetételét nagyon komolyan veszik. Mivel ők egy kozmetikai termékeket gyártó cég, az összetevők tekintetében lehetne 3 százalékos eltérés, de ők olyan szigorú sztenderdet alkalmaznak, ami gyógyszergyárakra jellemző. A túra egyik legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor az egyik tartályokkal, targoncákkal, dolgozókkal teli raktárhelyiségben Markus, a cég standup komikusokat megszégyenítő túravezetője végighúzta az ujját a padlón, hogy bizonyítsa, milyen steril körülmények között dolgoznak, és egy porszem sem volt rajta.

A látogatás csúcspontja a Dr. Adolf Klenk-kel történt találkozásunk volt. Az ötvenes éveiben járó úriember egy időben a cég arca volt, sokan színésznek hitték pedig nem az, egy igazi, létező, valóságos kutatóról beszélünk. Amellett, hogy a kutatásokat vezeti, a cég utazó nagykövetének is számít, a találkozó előtt éppen ázsiai nagyvárosokban keresett disztribjútorokat és tartott előadásokat.

Amikor megkérdeztem, hogy hány előadást tart egy hónapban, kiderült, hogy legalább heti egyet, és amikor rákérdeztem, hogy nem unja-e, akkor elmosolyodott. Kicsit túlzásnak éreztem, hogy a cég egyik vezető embere heti két órát pazaroljon pár emberre – ha én Dr. Klenk lennék, ezt a feladatot biztosan leráznám magamról. Aztán amikor Dr Klenk egy kétórás előadást adott elő hét-nyolc magyar újságírónak, akkor kiderült, hogy egyáltalán nem nyűg számára a dolog, sőt, valószínűleg élvezi is. Ugyanez állt a pr-részleget vezető Marcelre és Nils-re, utóbbi még akkor sem veszítette el a hidegvérét, ha a feledékeny újságíró folyamatosan Jensnek hívta.

A cég egyik legsikeresebb terméke, a hajhullás megelőzését elősegítő Alpecin, ami egy koffeintartalmú sampon. A tévhitekkel ellentétben nem növeszti vissza az elhullt hajat, de használatával sokat lehet tenni a még meglévő hajhagymák megtartásáért. Érdekes ellentmondás, hogy az ember felküldte a Curiosityt a Marsra, de még mindig nem tudjuk, hogy pontosan mi okozza a hajhullást. A túl sok tesztoszteron például a fejtetőn hajhullást okoz, de az arc alsó részén erősíti a szőrzet növekedését. Miért? Nem tudjuk, de egyike azoknak a kérdéseknek, amikre ez a vállalat folyamatosan választ keres. A termék honlapján kideríthetjük azt is, hogy mennyi esélyünk van a hajhullásra, csak be kell pötyögnünk pár adatot a hajhullás kalkulátorba.

A hajhullás mellett az őszülés ellen is küzdenek. Ha nem akarsz olyan sármmal rendelkezni, mint George Clooney, akkor érdemes tesztelni az Alpecin Tuning sampont. Ez színpigmenteket tartalmaz, amelyek kihangsúlyozzák a sötétszőke, barna és fekete haj természetes színárnyalatát, hatékonyan fedik el az első ősz hajszálakat, és ápolt, szép ezüstös színárnyalatot kölcsönöz az ősz vagy szürke hajnak. Ehhez járul a koffein-komplex, amivel megelőzhető az örökletes hajhullás. Ezzel az Alpecin Tuning sampon új erőt ad a hajnak: A haj sötétebbnek, dúsabbnak, fiatalabb kinézetűnek és természetesnek hat – a festett hajjal ellentétben.

(Fotók: Dr Wolff Institut, Merlin Communications)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában