Jóval több mint százéves lenne már, de a második világháború után majdnem két évtizedig tartott újra felépíteni. Képek a századfordulótól a mai Erzsébet hídig.

1903. október 16-án adták át a forgalomnak a világ első acélpilonos lánchídját, amely a maga korában egyedülálló módon mederpillér nélkül, 290 méteres áthidalással kötötte össze a budapesti első és ötödik kerületet. A villamosforgalom egy évvel később indult meg az útpálya két szélére épített síneken.

1946. január 18-án a visszavonuló németek a Dunába robbantották, de mivel a négy töltetből csak egy robbant, a pesti pilon állva maradt, méghozzá egészen sokáig, mert a háborúban megsérült budapesti Duna-hidak közül az Erzsébetet állították vissza utoljára.

Először visszabontották a régi híd roncsait, majd az eredeti pilléreket felhasználva, de új pilonokkal, és immár függőkábeles megoldással építették fel új, szélesebb utódját. 1964. november 21-én avatták fel. A középre helyezett síneken 1973-ig közlekedett villamos, a 2-es metró átadása után nem sokkal felszedték a síneket.

(Fotó: Fortepan)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

A Függőleges erdő építésze most buddhista gyűrűkertet tervez

További cikkeink a témában