Szánj rá csak 5 percet, és sokkal hatékonyabb lesz az edzés

Soha ne hagyd ki a bemelegítést, fontosabb szerepe van, mint gondolnád.

Úgy néz ki, hogy tízből kilenc hobbisportoló ellógja a bemelegítést, pedig nélkülözhetetlen, ugyanis

felkészíti a testet és az idegrendszert a nagyobb terhelés elviselésére.

Tested pedig meghálálja a bemelegítést:

  • nemcsak a sérülés kockázatát csökkenti, de
  • kevesebb energiabefektetéssel nagyobb teljesítményre ösztönzi a testet,

vagyis

A legjobb, ha a bemelegítés általános (azaz a főbb testrészek átmozgatását szolgáló) és sportágspecifikus (vagyis az adott sportág mozgáselemeit elővezető) gyakorlatokból áll, amelyek során többek között élénkül az izmok és ízületek vérkeringése és javul az ín-izom koordináció.

Hosszát tekintve mindössze egy 4-5 perces műveletről van szó, persze ez azért nagyban függ az életkortól, az edzettségi szinttől, a hőmérséklettől, sőt, még a napszaktól is.

Edzés után pedig ne felejts el nyújtani:


(Forrás / fotó: via + Fitday / Getty Images)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon