Manapság elég komoly vita folyik arról, hogy vajon a közösségi média inkább pozitív, vagy inkább negatív hatással van az emberiségre.
Elég ha csak arra gondolunk, hogy a Facebook naggyá tételében oroszlánrészt vállaló vezetők is kiálltak már a nyilvánosság elé és elmondták, hogy milyen káros hatással lehet ez a társadalomra, főképpen a gyerekekre nézve.
Most egy felmérést is végeztek, amelyben összesen 2000 amerikai vett részt. A megkérdezetteknek ki kellett választaniuk, hogy melyik a leginkább káros a társadalomra nézve:
- Marlboro
- Walmart
- McDonald's
- Coca-Cola
Az eredmények alapján a legtöbben a cigarettamárkát ítélték leginkább károsnak, ám utána közvetlenül a Facebook következett, ami a szavazatok 27 százalékát kapta.
A számok alapján tehát minden negyedik amerikai gondolja úgy, hogy a Facebook negatív hatással van a társadalomra. Összehasonlításképpen a McDonald's 21 százalékon, míg a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart 18 százalékon végzett. Azért az is elég sokkoló, hogy a felmérésben résztvevők 36 százaléka szerint ezek közül egyik sem káros.
Egy másik kutatásban csak a tech-óriásokat vizsgálták, itt a következőképpen alakult a károssági sorrend: Facebook (37 százalék), Twitter (27 százalék), Google (7 százalék), Netflix (6 százalék), LinkedIn (4 százalék). Ugyanakkor a megkérdezettek 53 százaléka szerint egyikkel sincs semmi gond.
A felmérést végző Honest Data alapítója, Tavis McGinn elmondta, hogy egyáltalán nincs meglepődve azon, hogy egyre többen találják károsnak a Facebookot, azok után, hogy milyen botrányokat keltett az orosz propaganda, az álhírek, valamint az olyan esetek, amikor öngyilkosságokat közvetítettek élőben az oldalon.
(via)