Ha a ragyogó metálfehér fényezés és a BMW-embléma a gyengéd, mellette ragaszkodsz a jellegzetes újjármű-érzéshez, de a büdzsédbe csak használt Suzuki fér bele, van remény: lehet egy elektromos BMW bicajod, amivel garantáltan te leszel a legnagyobb király.

Hogy a Tour de France bringásai már legalább száz éve csalnak, az nem újdonság. Kezdetben csak megverték egymást, autóval vágtak le szakaszokat, vagy egyszerűen megmérgezték a veszélyesnek gondolt ellenfelet. Ma már sokkal kifinomultabb módszerekkel dolgoznak: a kokain és morfium mellett a vázba épített elektromos motor a legnagyobb menőség. Félórás erőtartalék bújik meg a vázba épített akksiban, a villanymotor észrevétlenül segít rá a tekerésre.

Ugye nem is látod, hogy elektromos? (Fotó: bikemag.hu)

Az elv ugyanaz, annyi a különbség, hogy a BMW e-Bike-ja tök legális. És jól gondolod, ez sem megy magától, ahhoz, hogy az elektromos motor rásegítsen a mozgásra, neked is oda kell tenni magad, az elektromos hajtás csak a tekeréssel együtt aktiválódik. Más különbség is van, a Bosch által fejlesztett elektromos rendszer egy 400 Wh-s akksit tartalmaz a kulacstartó helyén. Előny: az akkumulátor leszedhető, és kényelmesen tölthető otthon. Hátrány: nincs kulacs, szerezz be olyan táskát, amiből menet közben könnyen elő tudod kapni a vizet.

Terveim között szerepelt, hogy egyéni csúcsot megyek majd az elektromos bringával a Balaton körül, miközben verejtékezés nélkül mindenkit magam mögött hagyok. Az rögtön az első út alatt kiderült, nem ezzel a bicajjal fogom megugrani a négy és fél órás csúcsot.

25 km/h-nál az elektromos hajtás egyszerűen lekapcsol. Otthon tanulmányozni kezdtem a leírást, hátha valamit benéztem és elnyomkodtam a menüben. Túrót. A pedelec rendszerek (amikor az elektromos hajtás csak a tekeréssel aktivizálódik) általános tulajdonsága, hogy 25 km/h-nál megszűnik a rásegítés. És hogy miért? Mert ha nem lenne korlátozva az erő, senki sem tudna megfékezni 80 km/h sebességig. Azt tudjuk, hogy te nagyon magabiztos és jó vezető vagy, de téged is megnyugtat a tudat, hogy egyetlen elszabadult banyatank sem fog halálra gázolni, ha olcsóbb lesz az Aldiban a csirkefarhát.

Oké, arra nem jó a BMW Cruise e-Bike, hogy sebességrekordot dönts vele, de akkor mégis mire? Pontosan arra, amire a Tour-versenyzők is kezdetben használni kezdték a csalós bringákat: az emelkedők megmászására. Ugye neked is feltűnt, hogy a legtöbb erőt a dombok városi megfelelői, a hidak veszik ki belőled? Az e-Bike itt van leginkább elemében.

A bicaj vezérlőkomputere másodpercenként ezerszer dolgozza fel a három érzékelőjéből érkező impulzusokat, hogy eldöntse, 0 és 255 százalék között mennyivel járuljon hozzá a tekeréshez. Te csak suhansz, nem kell az emelkedő közepén visszaváltani, amikor már éppen kifogysz a szuszból. Sosem jutottam még el olyan kipihent állapotban a Római-partra, mint ezzel a bicajjal. Egyetlen szakaszon kerültem komolyabb feladat elé: a Népsziget gyalogos hídjára csak lépcső vezet fel. Ott megküzdöttem a 22 kilós bicikli felcipelésével.

Eco, Tour, Sport, Turbo - ezek közül választhatsz, ha a rásegítés mértékébe bele akarsz nyúlni. Nekem a Turbo vált be leginkább. Igazán nagy különbség csak akkor van, ha hosszabb távra indulsz. Ecoban elérhetsz akár 100 kilométert is egyetlen töltéssel. Gyorsabb nem leszel, de legalább nem fáradsz el.

Ha az elektromos biciklit nem neked találták ki, vagy az egymilliós árat tartod soknak (egyébként nem az, a nevesebb elektromos bicajok mind ezen a síkon mozognak), nézd meg a többit.

BMW Cruise M Bike
BMW Cruise Bike
Ez is az, csak fehérben
És itt a gyerekbicaj
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Több százezer horgászfelszerelés is lehet a magyarországi vizekben

További cikkeink a témában