A kreatív gondolkodó - Giorgio Armani Attitude

Sok pasi szerint ez a legjobban eltalált Armani – illat. A kávé és levendula kombója valójában inkább meglepő, de kétségtelen, hogy nagyon hatásos.

Ki: A magas és geek - közeli állapotba került 25 éves kreatív igazgató, aki úgy hordja az Armani öltönyét, mint más a Quiksilver - nadrágját.

Mikor: Amikor rosszkedvvel tárgyalni indul, érzelmi támogatást remélve ettől a bevált illattól.

Miért: Kicsit fanyar, kicsit keserű, de alapjában véve egy könnyen érthető közlést megfogalmazó parfüm.

Miért ne: Lehet, hogy az Armani név miatt, de kissé túlértékelt a népszerűsége.

Összetevők: Kávé, citrom, levendula, pacsuli

A kiadás éve: 2007

Orr: Annick Menardo, Alberto Morillas, Olivier Cresp

Megvásárolható: Parfümcenter

Ha további parfümök érdekelnek, itt tovább szemezgethetsz.

Lassan tendenciává válik, hogy már május elején berobban kicsiny hazánkba a nyár. Ez alól az idei év sem kivétel, melegrekordok dőlnek meg egyik napról a másikra, a televíziók csinos időjósnői pedig holmi szaharai hőségről beszélnek szüntelen. A nap elleni védekezést ennek ellenére hajlamosak vagyunk pusztán a balatoni hosszúhétvégékre vagy a rövid külföldi utazásokra időzíteni, holott ilyenkor akár már az otthonunk és a munkahelyünk közötti távolság megtétele alatt is lepirulhatunk. Annak érdekében, hogy te ne úgy kezd a szezont, hogy bőröd máris úgy fest, mint egy karácsonyi sült pulyka, most adunk néhány tanácsot.

Először is fontos leszögezni, hogy a Kulabá-chic senki számára sem előnyös, annál is inkább, mert a Melanoma Malignum statisztikai adatai négyszer rosszabbak, mint harminc évvel ezelőtt. Érdemes tehát befektetni egy minőségi napkrémbe, ami nem feltétlen egyenlő egy másfél szobás lakás árával.

Nem, hiszen számos megfizethető és széles spektrumú napvédő termék közül választhatsz például a DM üzleteiben, és az szinte mindegy, hogy ötszázat vagy ötezret adsz ki érte, a kulcs az említett termék alkalmazásában rejlik.

A legtöbb ember nem használ annyi krémet, amennyit a délutáni tengerparti ejtőzések során a bőr igényelne. Minden egyes kezelésnél legkevesebb két milligramm krémre van szükséged egy négyzetcentiméternyi bőrfelületre. Hidd el, ez abszolút nem pazarlás egy kétszáz milliliteres flakon esetében.

A másik kulcsfontosságú tényező, hogy mikor és milyen gyakran használod a napvédő krémet. A szezon első napozásánál mindenképpen javasolt – és később sem árt betartani -, hogy már az előtt félórával bekend tested, mielőtt még kilépnél az ajtón. Ennyi idő szükséges ugyanis, míg bőröd kellően reagál a krém hatására. Ne várj tehát addig, míg a zsúfolt parton megtalálod az ideális fekhelyet, hiszen ha érzékeny a bőröd, akár annyi idő is elegendő, hogy szerezz egy kis napégést.

Ne hagyd, hogy megtévesszen az üvegen található vízhatlan felirat. Olajos termékekről beszélünk, ezért akár a legjobb minőségű krémeknél is előfordul, hogy egy rövid mártózás, vagy akár az izzadság is lepergeti bőrödről a védőréteget. Ezért azt javasoljuk, hogy az üveget mindig tartsd kéznél, és mikor szükségét érzed, kend újra magad.

Végül, de nem utolsósorban: ne használj tavalyról maradt krémet. Ezek a termékek ugyanis olyanok, mint az élelmiszer. Azt gondolhatod, hogy egy félig teli flakon 2007-ből megteszi és még spórolsz is vele, de ne hagyd, hogy ezen a filléres tételen ússzon el egy kellemes nyaralás élménye.

A faktorszámról

Többféle információ lelhető fel a faktorszámmal kapcsolatban. A természetes védekező képességet bőrtípustól függően 5 és 30 perc közötti időtartamra tehetjük, a legfehérebb, legérzékenyebb bőrtípus értelemszerűen kevesebb idő alatt megég. A faktorszám ezt az időértéket növeli meg annyival, amilyen értékű, tehát ha a bőröd közepesen érzékeny és 15 perc alatt megég, akkor a 10-es faktorú naptej 150 percre növeli a leéégés elleni védettséget.
A másik, tudományos(abb) magyarázat az, hogy az UVB sugárzás hány százalékát képes kiszűrni a naptej, amely egy egyszerű képlettel számítható: (1 - 1/[faktorszám])x100. Tehát egy 10-es faktorú naptej esetén (1 - 1/10)x100 = 90, így a káros sugarak 90%-a ellen védett vagy. Olyan, hogy 100%-os védelem nem létezik.
Mi inkább az utóbbinak hiszünk.

Elegáns, mégis különleges szerelésbe bújt ez a párizsi férfi, aki zseniális érzékkel kombinálta a teveszínt a barnával és a narancssárgával. Annyi okos részlet van az öltözékén, hogy hirtelen nem is tudok mit kiemelni. Azért a zokni mellett semmiképp sem szeretnék szó nélkül elmenni. Amilyen kis szerepe van az öltözködésben, annyira fel tud dobni egy összeállítást. (Habár nálunk ezt nagyon kevés férfi gondolja így.) Mindenesetre mi testületileg emeljük a kalapunkat az úr előtt.

Forrás

A párizsiak bizony nem kutyák az öltözködés terén, itt egy zöld zakós srác, akit érdemes megnézni.