Hiába edzel, de nem haladsz? Ezeket a tök egyszerű hibákat követheted el

Rendszeresen és lelkiismeretesen emelgeted a súlyokat, még másnaposan is ott vagy a teremben, de mégsem úgy feszül a mellkasodon és a válladon a póló, ahogy szeretnéd? Könnyen lehet, hogy nem is az edzéssel van a baj.

A megrekedt izmosodás mögött nagyon egyszerű okok húzódhatnak:

Kevés folyadékot iszol

A víz nagyon is fontos szerepet tölt be szervezetünk működésében: szabályozza a vérnyomást, oldja és szállítja a tápanyagokat és salakanyagokat, biztosítja a vérkeringést, a vér megfelelő összetételét és a szervezet állandó belső hőmérsékletét, és segíti az ízületek működését, vagyis elég sok feladatot lát el. Egy átlag ember folyadékszükséglete normál időjárási körülmények között kábé 2,5-3 liter körül mozog – ennyit is veszít el szervezetünk egy nap, de ha rendszeresen mozogsz told fel nyugodtan 4-5 literre is.

Nem jól táplálkozol

Merthogy tested formálása csak 30%-ban múlik a mozgáson, a maradék 70%-ot az étkezés adja. Mivel (rendszeresen) mozogsz, szervezted használódik. Az átlagosnál több energiát használ el, az elektrolitok (ásványi anyagok és nyomelemek) is gyorsabban ürülnek a testedből, az izmaid és ízületeid pedig ilyenkor a megszokottnál nagyobb terhelésnek vannak kitéve, ezekre pedig nagyon oda kell figyelned.

A lényeg a változatos, de főleg az egészséges táplálkozás. Az ajánlott a napi étkezések száma négy-öt, amiből háromnak főétkezésnek kell lennie. Ezt tartanod kell, és lehetőleg mindig ugyanabban az időben kell kajálnod, különben semmit nem ér az egész. És hogy mit egyél? Hát ezeket: fehérjét (tojás, húsféleségek, tejtermék), szénhidrátot (köles, rizs, teljes kiőrlésű kenyér), sok zöldséget, jó zsírokat, és természetesen gyümölcsöt.

Keveset alszol

A pihenés legalább annyira fontos része az edzésnek, mint maga a mozgás, és a táplálkozás. Ekkor játszódik le ugyanis számos olyan folyamat, ami a szervezeted működését érint, például ekkor regenerálódnak és épülnek az izmaid. Az alvás minősége viszont legalább annyira fontos, mint a mennyisége. Egy átlagos felnőtt pihentető(!) alvásszükséglete kábé 6-9 óra.

Beszéljünk egy kicsit a tévhitekről is:

9 tévhit az edzéssel kapcsolatban, amit nem árt helyre tenni

(Fotó: thoughtco.com)

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon