10 étel, amit ne egyél reggelire és 10, amit igen

Joghurt, kávé és narancslé, valószínűleg a legtöbben ezeket gondolják a tökéletes reggeli alkotóelemeinek. Csak kevesen tudják, hogy bizonyos ételeket (a felsoroltakat is beleértve) kifejezetten nem ajánlott a nap első étkezésére, pontosabban éhgyomorra enni.

Ezeket inkább ne:

  • Banán: ha éhgyomorra eszel banánt, hirtelen megugrik a véred magnéziumtartalma, ami pedig a szívet károsíthatja.
  • Citrusgyümölcsök: a gyümölcssav gyomorégést okozhat és növelheti a gyomorfekély kialakulásának esélyét is.
  • Édességek: a cukor emeli a vércukorszintet, amely jelentősen megterheli a hasnyálmirigyet, ami így akár cukorbetegséghez is vezethet.
  • Fűszerek: irritálják a gyomor nyálkahártyáját és növelik a gyomorsavtermelő folyamatokat.
  • Joghurt: ha üres gyomorra eszed, a benne lévő sósav elpusztítja a tejsavbaktériumokat, aminek az emésztőrendszer egészségének megőrzésében van  fontos feladata.
  • Körte: a benne lévő nyersrost felsérti az üres gyomor finom nyálkahártyáját.
  • Paradicsom: magas a csersavtartalma, ami a növeli a gyomor savasságát.
  • Pékáruk: a bennük lévő élesztő irritálja a gyomorfalat és felfúvódást okoz.
  • Szénsavas üdítők: irritálja a nyálkahártyát és csökkenti a gyomor vérellátást, ami lassabb anyagcserét okozhat.
  • Uborka: tele van aminosavakkal, ami alapvetően jó, de éhgyomorra fogyasztva gyomorégést és hasi fájdalmakat okozhat.

Ezeket csak nyugodtan:

  • Áfonya: rendszeres fogyasztás hatására javul a memóriád, szabályozza a vérnyomász és az anyagcserét.
  • Búzacsíra: két evőkanál belőle biztosítja szervezeted számára szükséges napi E-vitamin mennyiség 15%-át és a szükséges folsav 10%-át, plusz segíti az emésztőrendszer normális működését.
  • Élesztő nélküli teljes kiőrlésű kenyér: szénhidrátjai és ásványi anyagai nélkülözhetetlenek szervezeted számára. Leginkább kora reggel ajánlott fogyasztani.
  • Dió: javítja az emésztést és normalizálja gyomrod pH értékét.
  • Görögdinnye: nemcsak folyadékot biztosítasz szervezeted számára, de jót tesz a szívednek és a szemednek köszönhetően a benne lévő likopinnak.
  • Hajdina: stimulálja az emésztőrendszert, valamint gazdag fehérjében, vasban és vitaminban.
  • Kukoricakása: segít kiüríteni a szervezetedből a mérgeket és nehézfémeket, valamint helyreállítja a bélflórákat, emellett pedig hosszan tartó jóllakottság érzéssel tölt el.
  • Méz: kiváló energiaforrás, plusz segít beindítani szervezeted működését, emellett serkenti az agyi működést és növeli a szerotonin hormon szintjét, ami a jó közérzetért felelős.
  • Tojás: kutatások bizonyítják, ha tojást reggelizünk, a nap folyamán csökken a kalóriabevitel-igényed.
  • Zabpehely: rostban gazdag, ami segít alacsonyan tartani a test koleszterinszintjét, valamint védőbevonatot képez a gyomorfalon.

És vannak olyan ételek, amiktől garantáltan jobb lesz AZ:

(Forrás / fotó: Bright Side / Pinterest)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon