Durva, hogy milyen gyorsan elveszítheted a formád, ha leállsz az edzéssel

A University of Liverpool kutatói megállapították, hogy két hét elég ahhoz, hogy jelentős mennyiségű izmot veszíts.

Nyilván ez nem jelenti azt, hogy két hét alatt totálisan elveszítenéd a formád, amiért évekig dolgoztál, ám az biztos, hogy már ennyi idő is jelentős visszaesést eredményezhet.

A liverpooli kutatók kísérletében 28 egyén vett részt. Olyanok, akik nem töltik minden idejüket a konditeremben, viszont kellőképpen aktívak és egészséges a testtömeg-indexük. A kísérlet elején felmérték a fittségi szintjüket, csekkolták a zsír- és izomtömegüket. A következő két héten át az étkezési szokásaikon semmit sem változtattak a résztvevők, viszont a mozgást radikális mértékben csökkentették, legalább 80 százalékkal kevesebbet mozogtak. Ennek eredménye meg is látszott...

Az idő letelte után ugyanis a résztvevőkön azt vették észre, hogy az izomzatukból veszítettek, zsírból viszont magukra kaptak egy keveset, főleg a hasi tájékon. Arról nem is beszélve, hogy a koleszterinszintjük is emelkedett.

Szerencsére persze nem tartott túl sokáig, amíg sikerült visszanyerniük régi formájukat.

összegezte a tanulságokat Dan Cuthebertson, a tanulmány társszerzője.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon