Ennyit kellene mozognod naponta, ha ellensúlyozni akarod az irodai ücsörgést

Érdemes tudnod erről, amennyiben te is kénytelen vagy ülőmunkát végezni.

Az már régen kiderült, hogy mennyire káros lehet az egészségünkre nézve a mozgásszegény életmód, amihez persze az is hozzátartozik, amikor ülve dolgozunk naponta legalább 8-9 órán keresztül. A hosszas tétlenség bizony hozzájárulhat a cukorbetegség, különböző szívproblémák és akár még a rák kialakulásához is. Éppen ezért nagyon fontos lenne, hogy valamivel ezt ellensúlyozni tudjuk. Szerencsére van is megoldás. Nagyon egyszerű; mozogni kell. De vajon mennyit?

Egy tavaly közreadott kutatás keretein belül hosszú éveken keresztül követték nyomon 45 év feletti, naponta legalább 8 órát ülve dolgozó, és kevés testmozgást végző európai, amerikai és ausztrál alkalmazottak egészségügyi állapotát. Végül a kutatók azt állapították meg, hogy az ő elhalálozási esélyük 9.9 százalékra tehető, míg a naponta legfeljebb 4 órát ülő, és legalább 60 percet mozgó emberek halandósági rátája 6.8 százalék.

"Nem is muszáj sportolnod, nem kell feltétlenül elmenned a konditerembe. Az is elég lehet, ha teszel egy tempós sétát reggelente, ebédszünetben vagy a vacsora után este. Szépen eloszthatod a 60 percet az egész nap folyamán, de ennek az egy órának legalább meg kell lennie"

- magyarázta Elf Ekelund professzor egy interjúban, aki arra is kitért, hogy persze nem könnyű manapság időt szakítani a mozgásra, de amíg átlagosan az emberek 2-3 órát tévéznek naponta, addig valahogy csak lehetne ebből egy órácskát a sportolásra is fordítani.

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon