Hülye lennél megfeledkezni erről az italról, ha nagyobb izmokra vágysz

A céklának (és a céklalének) elég megosztó a fogadtatása, sokan szeretik, sokan nem, egy viszont biztos, a szervezeted számára maga a jóság, főleg, ha sportolsz.

Ez a vörös gumós növény tele van ugyanis antioxidánssal, plusz számos vitamint (pl.: folsav) és ásványi anyagot tartalmaz. Ha pedig rendszeresen mozogsz, akkor a legfontosabb még csak most jön:

Elmagyarázzuk kicsit tudományosabban, hogy ez hogy működik: a cékla(lé) megnöveli a vérplazma nitrogén-monoxid szintjét, amitől tágulnak a véredények, amitől pedig megnövekszik a test vérellátása. Ha jobb a vérellátás, akkor a tápanyagok is könnyebben jutnak el az izmokhoz. Ennyi.

És az a sok jóság, ami benne van, akkor is segíti a szervezeted működését, ha nem vagy a sportpályák/edzőtermek ördöge:

  • szabályozza a vérnyomást, így egyben csökkenti szívroham és a stroke kockázatát,
  • serkenti az anyagcserét,
  • támogatja a zsírégető folyamatokat,
  • gátolja a rákos sejtek elfajulását,
  • javítja az agyműködést,
  • megvéd az öregedéstől.

Ha esetleg magad készítenéd el a céklalevet

Hozzávalók:

  • 1 közepes megtisztított céklagumó
  • 1 kimagozott, hámozott alma
  • 1 megtisztított sárgarépa
  • Pár csepp citromlé
  • 1 dl víz

Elkészítése:

  • A feldarabolt céklagumót tedd gyümölcscentrifugába/turmixgépbe/darálóba/aprítóba. Így alapból kapsz egy iható levet,
  • de a helyedben fokoznánk az élményt még és hozzáadnánk az almát és a répát, amit hígíthatsz vízzel és/vagy pár csepp citromlével.

A receptet nekik köszönjük.

Ha pedig fogorvos helyett étellel mennél neki a fogfehérítésnek:

(Fotó: Pinterest)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon