Történelmet írt a Starbucks Olaszországban

Az Egyesült Államokban 8222 van, Kínában 1540, Japán 1208, Olaszországban egy. Mi az?

Már kitalálhattad: Starbucks üzlet. Olaszországban Milánóban a héten nyitott meg az első Starbucks egység, ami elég hihetetlen- közben nincs benne semmi meglepő. Olaszország büszke az espresszó-kultúrájára, és ugyan nem kávétermelő ország, de nagyobb hatása volt a kávézási szokásainkra, mint Brazília, Etiópia vagy Ruanda együttvéve. Ez az eszpresszó típusú kávéfőzőknek köszönhető, illetve az olyan tejjel készült italaiknak, mint például a cappuccino, amit a világ minden pontján ismernek Sydneytől Dharamszaláig.

Az olaszok eddig nem nagyon akartak Starbucksot az országukba, mert a gyorséttermi kávézási kultúrától elhatárolódtak. Ne jöjjön ide nekik egy amerikai és ne akarja nekik megmutatni, hogyan kell kávé csinálni.
Ehhez képest tegnap Milánóban, az első Starbucks üzlet megnyitásakor hosszú sorok álltak az egyébként patinás épületben helyet kapó egység előtt.

A Starbucks egyik fővezére érezte, hogy milyen szenvedélyesen rajonganak kávékultúrájukért az olaszok, és ennek megfelelő hangot ütött meg a megnyitón.

– Nem azért jöttünk ide, hogy megtanítsuk az olaszokat kávét készíteni – mondta a seattle-i cég igazgatója, Howard Schultz – alázattal és tisztelettel érkeztünk, hogy megmutassuk, mit tanultunk.

A milánói Starbucks más lesz, mint az összes többi: kapható egy halom pizza és alkohol is.

Ez is érdekelhet:

Szintet lépett a hazai kávés szcéna - Itt a Flow Specialty Coffee Bar & Bistro - Roadster

Amerikából indult gasztronómiai kategória, mégis van létjogosultsága, sőt, jobb, mint a hagyományos, olasz verziója, mi az? Igen, szerintünk is fogalmi képtelenségnek hangzik, mégis létezik valid megoldás, és nem, nem csak egy trendről van szó. Segítünk: a megfejtés a specialty kávé.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon