A disznózsírnál is veszélyesebb a szuperegészségesnek tartott kókuszolaj?

Eddig szinte csak azt lehetett hallani a kókuszolajról, hogy maga a szuperegészség, a Harvard egyik professzora viszont éppen ellenkezőleg gondolja: az színtiszta méreg.

Érdekes megállapításra jutott Karin Michels harvardi professzor és a német Freiburg Egyetem Megelőzés és Tumor Járványtan Intézetének igazgatója, aki szerint

Más kutatók szerint a sertészsírt az egyik legjobb táplálék:

Karin Michels mindenesetre ezzel egyenesen szembemegy azzal a vélekedéssel, hogy a kókuszolaj is egy superfood, azaz szuperélelmiszer lenne.

Szuperkajáknak azokat a tápanyagban, vitaminokban, antioxidánsokban, ásványi anyagokban és rostban gazdag élelmiszereket hívjuk, amik különösen kedvező hatást gyakorolnak az egészségre és a jó közérzetre (Oxford Dictionary).

A szakértő azzal indokolta kijelentését, hogy a kókuszolaj a benne lévő magas telített zsírsavak aránya miatt – több mint 80% telített zsírt tartalmaz, ez duplája a disznózsírnak – növeli a vérünkbe kerülő rossz, vagyis az úgynevezett LDL-koleszterin szintjét, ami pedig a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát növeli.

Az Amerikai Egészségügyi Szervezet is osztja ezt a véleményt: „ezzel szemben a kókuszolajnak nincs ismert jótékony hatása, a használatát nem javasoljuk”. És a Brit Táplálkozástudományi Alapítvány is hasonlóan érvel ellene, bár annyit finomít, hogy „kismértékben szabad fogyasztani egy egészséges, kiegyensúlyozott étrend részeként”.

A londoni táplálkozástudományi szakértő, Lily Soutter szerint sem szabad veszélyes élelmiszernek beállítani, hiszen egyetlen élelemiszer sem mondható színtisztán jónak vagy rossznak, így nem is kell lemondani róla, csak oda kell rá figyelni, mennyit fogyasztunk belőle: a nőknek napi 20 gramm, a férfiaknak pedig 30 gramm az ajánlott mennyiség.

És az megvan, hogy...

(Forrás: Szuperfarm)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon