Életmentő lista, ha a másnaposság eléggé betalált

Az ünnepek nemcsak az eszeveszett kajálásokat kínálják aranytálcán, de a piálást is minimum négyzetre emelik, aztán kész a baj. Kármentesíteni persze lehet.

Vagyis van mit tenni a másnaposság ellen, és nem is titkoljuk el ezt az életmentő listát, mert (jelen pillanatban is) pontosan tudjuk, milyen az, ha a macskajajj eléggé betalál:

Banán: az alkohol "elszívja" a szervezetedből a káliumot, a banán pedig segít visszanyerni az egyensúlyi állapotot.

Cayenne-i bors: valójában ez nem is bors, hanem csípős csilipaprika, ami azért hasznos a másnaposság ellen, mert megizzaszt, így bőrödön keresztül távoznak a mérgező anyagok.

Citromos víz: nemcsak a hidratációba segít be, de magas C-vitamin tartalma jótékonyan hat a máj működésére.

Gyömbér: megnyugtatja a gyomrod, meleg vízzel vagy gyümölcslével fogyasztva ajánlott.

Kókuszvíz: gazadag elektrolitokban, vagyis segít feltölteni a dehidratált szervezetedet.

Méz: nemcsak a fejfájást enyhíti, de a benne található fruktóz az alkohol feldolgozását is segíti.

Paradicsomlé: gyorsítja az alkohol feldolgozását azáltal, hogy fokozza a májfunkciót.

Spárga: segít lebontani az alkoholt, ergo a méreganyagok gyorsabban távoznak a testedből.

Tojás: gazdag a cisztein nevű aminosavban, ez segít lebontani az acetaldehidet, ami a másnaposság fő okozója.

És még egy meglepő a végére

Sprite: oké, hogy cukros ital, amiről tudjuk, hogy nagyon nem egészségesek, de mindenféle tudományos kutatás kimutatta, hogy gyorsítja az alkohol lebontásának folyamatát.

Most, hogy már nem az ünnepi másnapossággal szenvedsz, nyugodtan bezabálhatsz, vagyis ne tedd, de ha mégis megtörténik, akkor sem kell aggódnod, van pár tippünk a kajakóma ellen is:

Ezt csináld, ha teleetted magad karácsonykor

(Forrás: health.com)

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon
Bezár