Mindig tele leszel energiával, ha ennek megfelelően tolod a szénhidrátot

A szénhidrátokkal kapcsolatban elég sokféle teória és elképzelés kering, de azon remélhetőleg már mindenki túllépett, hogy ellenségként tekintene rájuk. Az igazság ugyanis az, hogy rengeteget segíthetnek neked a céljaid elérésében, ha okosan bánsz velük. Máris adunk néhány egyszerű tippet.

Elsőként azt kell tisztáznunk, hogy a szénhidrát egy makrotápanyag, amire a testednek mindenképpen szüksége van ahhoz, hogy megfelelően működjön, és

1. ha helyesen választod meg a szénhidrátforrásokat

valamint

2. megfelelő időpontban fogyasztod őket

akkor bizony a szervezeted hatékonyan tudja majd energiává konvertálni ahelyett, hogy zsír formájában elraktározná. Valójában tehát csak erre a két pontra kell ügyelned, ha idén nyáron aputest helyett inkább kockákat villantanál.

Mark Robinson (@healthmanmark) által megosztott bejegyzés,

Mark Robinson dietetikus és fitneszmodell azért ennél valamivel részletesebben is kifejtette, hogyan hasznosíthatod leginkább a szénhidrátokat. Mivel ő maga elég jó formában van (a fenti képen láthatod), így azért hiteles forrásként tekinthetünk rá.

És hogy mégis mi a helyzet az időzítéssel? Robinson erre is kitért. A legjobban akkor jársz, ha a nap első felében tolod őket, hogy aztán energiával lássanak el egész nap.

Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy egyáltalán nem mindegy, mi a cél. Ha nem az optimális energiaszint, hanem inkább a fogyás az elsődleges, akkor érdemes reggel üres gyomorral edzeni (egy kis BCAA azért lecsúszhat), hogy ezzel kényszerítsük rá a testünket a makacsul őrizgetett energiaraktárak felhasználására, vagyis a zsírégetésre.

Azt pedig soha ne felejtsd el, hogy a szénhidrát valójában energiaforrás, szóval fogyaszd a megfelelő formáit bátran, csak aztán kezdj is valami hasznosat a belőle nyert energiával...

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon