Amikor pár másodperccel a felszállás után, miután az első széllökések elérték a gépet, már tudtam, hogy a Cessnás sétarepülés nem volt jó ötlet. Aztán amikor leszálltunk, azt gondoltam, hogy ez volt az év programja. Te is kipróbálhatod, milyen a Meglepkék élményszervező cég negyedórás sétarepülős programja, ha válaszolsz egy kérdésre, és némi szerencséd is van.
A Meglepkés sétarepülés nem árul zsákbamacskát. Leírva nagyon szárazon hangzik, hogy sétarepülés, de ez nagyjából a legizgalmasabb dolog, amit komolyabb felkészülés nélkül – mint ami egy denevérruhás repüléshez vagy ejtőernyős ugráshoz kellhet – élvezhetünk. Ha azt gondolod, hogy egy sétarepülés nem mutathat újat, mert egymilliószor pattantál már fel fapadosra, vagy rendszeresen repülsz kilenc órákat New Yorkba vagy Szingapúrba, akkor hatalmasat tévedsz. A nagy utasszállítókkal végzett helyváltoztatásnak és ennek a fajta repülésnek szinte semmi köze egymáshoz.
Az első szembeszökő különbség a beszállás. A gép ott áll mellettünk, nincs csekkolás, folyosó, nem köszöntenek stewardessek a gép ajtajában, és nincsenek utastársak sem. Ehelyett be kell mászni az apró szerkezetbe, magunknak becsapni az ajtót, feldobni a fejünkre a fülest, majd bekötni magunkat, és máris elrobogunk a reptér végébe, és várjuk az engedélyt a felszállásra.
Közben még volt is időm megnézni az egykori budaörsi reptér romos, de még így is lenyűgöző épületét, ami a második világháború előtt, 1937-től 1950-ig a legnagyobb fővárosi repülőterünk volt. Bár elméletileg műemlék, nagyon le van pukkanva, érdemes lenne rendbe rakni.
Aztán megkaptuk a jelet a toronytól, majd a gép nekilódult. Nem mondhatnám, hogy belepasszírozott az ülésbe a sebesség, mint ahogy egy Boeing esetében történt volna, de a Cessna 152-es pár pillanat múlva nagyon könnyedén a levegőbe szökkent. A kaland elkezdődött.
A kis Cessnában – amiben olyan érzésem volt, mintha a repüléstörténet kispolskijában ülnék – minden apró rezzenés, mozdulat, kanyarodás, süllyedés hatványozottan izgalmas. Miután a budaörsi rétről reptérről felemelkedtünk, és túlestünk az apró rázkódásokon, amit a budaörsi hegyek felől érkező széllökések okoztak, a tévétorony felé haladva lassan beúszott alánk Budapest.
Tizenöt éve dolgozom a városban, de mintha először láttam volna, és ha ehhez hozzáadjuk, hogy úgy éreztem, mintha először repülnék, akkor nagyjából leírtam, hogy mennyire jó buli. Kábé a Gellért-hegyig repülhettünk be, ott délre fordultunk Csepel felé, közben az idegenvezetővé transzformálódott pilóta felsorolta a szárazföldön már unásig ismert látványosságokat: Parlament, Halászbástya, Gellért-tér, Deák tér, Bazilika és így tovább, majd a Szoborpark fölött már vissza is tértünk Budaörs felé.
Újabb két perc és egy rettenetesen sima landolás után adrenalinnal feltöltve értünk földet, és a kocsimhoz visszatérve egészen másképpen néztem a hangárokban sorakozó gépekre és a régi reptéri épületre is. Tizenöt percet még nem éreztem ilyen rövidnek, szó szerint repült az idő, mondhatnám, de inkább nem teszem, mert borzalmas szóvicc.
Repülj te is a város fölött!
Meglepetést okozni remek dolog, életre szóló, pozitív meglepetést okozni még inkább, úgyhogy elég jó lehet az erre szakosodott Meglepkék csapatánál dolgozni. De mi sem panaszkodhatunk: a következő hónapokban több élményt is átélünk majd a kínálatukból, és hogy meggyőződhess róla, nem ok nélkül ömlengünk, minden esetben felteszünk egy kérdést is, és ha a helyest választ adók közül téged sorsolunk ki, hozzánk hasonlóan átélheted az adott élményt, legyen az hőlégballonozás, repülőgép- vagy Ariel Atom- vagy Subaru-vezetés, tankozás…
A 35 ezer forint értékű sétarepülésben való részvételhez erre a kérdésre kell választ adnod: milyen géppel repült Robi?
A) Boeing 707
B) Cessna 152
C) Gripen
A helyes választ és a telefonszámodat a jatek@player.hu e-mail címre várjuk 2014. augusztus 23-a éjfélig, a tárgymezőbe, kérjük, ezt írd: Meglepkék – sétarepülés. Sok sikert a sorsoláshoz!
További információért, élményötletekért nézd meg a Meglepkék oldalát, hírekért, kedvcsináló fotókért pedig a Facebook-oldalukat!
(x)
(Fotó: Donkó Péter)