Adunk gyorsan pár tippet, ha a nyaralás előtt még belevágnál a szálkásításba

Tudjuk jól, hogy év közben nem volt időd eleget edzeni, a meló mellett nem mindenki engedheti meg magának, hogy szinte napi rendszerességgel lejárjon a konditerembe. Ha most mégis ráfeküdnél egy kicsit a témára, akkor az alábbi gyors tippek sokat segíthetnek a célod elérésében.

Persze csodát nem kell várni néhány hét alatt, de azért pár kiló feleslegtől simán megszabadulhatsz, az augusztusi nyaraláson pedig már büszkén húzhatod majd ki magad. Lássuk, miket vethetsz be a szálkás(abb) test elérése érdekében!

1. B-vitamin

A legalapvetőbb táplálékkiegészítők ugyebár a vitaminok, amelyeket nemcsak a testépítők szednek. Valószínűleg neked sem árt, ha a rendszeres edzés mellett beszerzel egy minőségi multivitamin készítményt. A C-vitamin mellett a B-vitaminokra is érdemes külön hangsúlyt fektetned, hiszen együttesen felelnek az energiatermelésért, és energiát biztosítanak a szervezet számára, azzal, hogy támogatják a fehérjék, szénhidrátok és zsírok anyagcseréjét.

2. HIIT

A HIIT (High-Intensity Intervall Training) avagy magas intenzitású intervallum edzés lesz a legjobb barátod, ha gyorsan, rövid idő alatt akarsz eredményeket elérni, erről már korábban is írtunk. Ennek a módszernek a legnagyobb előnye az, hogy még jóval az edzés után is zsírégető üzemmódban marad a szervezeted. A legjobban akkor jársz, ha a nagyjából 1 órás súlyzós edzés után még beiktatsz egy 20 perces, gyilkos intervallum edzést. (TIPP: ugrókötél)

3. Diéta

Izzadhatsz te akármennyit a teremben, ha előtte és utána magadba tömsz minden szemetet. A fogyás, illetve szálkásítás legegyszerűbb módja, ha odafigyelsz az étrendedre, és a csoki nassolását lecseréled mondjuk diófélék és magok ropogtatására, valamint minőségi szénhidrátokból nyersz energiát, ilyen lehet például a quinoa vagy a zab. Ami pedig a fehérjét illeti, próbáld meg kerülni a zsírosabb, vörös húsokat, inkább részesítsd előnyben a szárnyasokat, a tojást és a halféléket.

4. Italok

Ivás közben az ember sokszor nincs is tudatában annak, hogy mennyi kalóriát is visz be éppen. Pedig a különböző cukros, szénsavas löttyök egy csomó kalóriát jelentenek, na meg persze az alkoholos italok is. Ezeket tehát célszerű elkerülni, vagy ha nagyon nem tudsz ellenállni a haverok kocsmába invitálásának, akkor legalább okosan megválasztani a piádat. Ilyen szempontból talán a gin-tonik lehet a legjobb választás.

5. Lépések

Kalóriát nem pusztán az edzőteremben vagy a futópályán égethetsz, hanem akár a munkába menet is, ha a kocsi helyett a bringát választod, vagy egy távot gyalogosan teszel meg. Próbálj meg kitűzni magadnak egy lépésszámot, amelyet minden nap meg kell tenned. Mivel az okostelefonod mindig nálad van és biztosan van benne lépésszámláló is, így könnyű lesz nyomon követni, hogy sikerült-e teljesítened. Ha például minden nap megteszel 10 ezer lépést, akkor egy hét alatt máris - szinte észrevétlenül - elégettél 2000 kalóriát.

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon