Ennyi tojást kellene/lenne szabad enned naponta a táplálkozási szakértők szerint

Cseles, mert az ajánlott napi mennyiség valójában nem is a tojástól függ.

A tojás lényegében maga az egészéség, vitamin-, omega-3 zsírsav- és kálciumtartalma a szemre, a csontokra, a hajra is pozitív hatással van. Ezenkívül tele van magas minőségű fehérjével és kolinnal, előbbi többek között az izomépítésben, utóbbi pedig az agy egészséges működésében játszik fontos szerepet – egyébként az emberek 90%-a kolinhiányos.

Ugyanakkor a tojás sárgája gazdag koleszterinben is, ami nélkül ugyan az emberi szervezet nem létezne – ez sejtjeink fontos alkotóeleme –, de azért nem szabad mértéktelenül fogyasztani.

Ezt talán nem is tudtad a koleszterinről: alapesetben koleszterinszintünk 70-80%-át a szervezetünk állítja elő, és mindössze a maradék 20-30%-ot visszünk be táplálékokkal.

egy egészséges felnőtt szervezet esetébe 300 milligramm koleszterint még minden gond nélkül fel tudnak dolgozni a lebontásért felelős vegyületek.

Vagyis nyugodtan fogyaszthatod az említett napi 1-2 tojást, ha mondjuk nem sült kolbásszal és szalonnával eszed.

És...

(Fotó: Pinterest)

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon