Íme néhány jó tanács, ha a munkád miatt a napod nagy részét ülve kell töltened

Ha nem vagy profi sportoló, edző vagy mondjuk állatgondozó, akkor elég nagy esély van rá, hogy a munkádat ülve végzed egy íróasztal mögött. A rengeteg ücsörgés pedig nem egészséges, ám létezik néhány apró trükk, amivel segíthetsz magadon.

Számos tanulmány kimutatta már, hogy az ülő munka és a mozgáshiány kiemelkedő szerepet játszik egy sor komoly betegség kialakulásában. Ha mindezt szeretnéd megelőzni, próbálj meg minél több szünetet beiktatni és rendszeresen eljárni sportolni.

Igyál egy kis céklalevet

A cékla maga az egészség. Több kutatás igazolta már, hogy azonnal képes javítani a vérkeringést, tele van káliummal, magnéziummal, vitaminokkal és remek antioxidánsként működik. Bónuszképpen az anyagcserédet is felpörgeti, tehát a fogyásban is segíthet.

Használj Cayenne-borsot

Természetgyógyászok szerint a gyógynövények királyáról van szó, ami tulajdonképpen nem bors, hanem a csilipaprika fűszerként használt durva őrleménye. A lényeg azonban az, hogy nem pusztán egy remek ételízesítő, hanem az egészségünkre is jó hatással van, hiszen segít kitágítani a vérereket és megelőzni a vérrögök kialakulását, a céklához hasonlóan vitaminokban gazdag, fokozza az anyagcserét és még az éhségérzetet is csökkenti.

Óránként legalább 1-2 percre állj fel

Ezen nincs mit magyarázni, egyszerűen rá kell szánni egy kis időt és energiát. Munka közben képesek vagyunk órákon át egy helyben ülni, pedig ezt a monoton ücsörgést meg kellene szakítani néha. Éppen ezért óránként állj fel és készíts magadnak egy teát, vagy egyszerűen tegyél egy kört az irodában.

Végezz egy kis lábnyújtást

Ülj fel egyenesen és húzd ki magad, majd feszítsd be jó erősen a hasizmod és nyújtsd ki előre az egyik lábadat és tartsd nyújtva 10 másodpercig a csípőddel egy vonalban. Ha ez megtörtént, végezd el ugyanezt a másik lábaddal is, végezz belőle pár ismétlést. A hasizmodat érezni fogod tőle.

Vádlizz egy kicsit

Ülés közben emelkedj lábujjhegyre, vagyis eddz egy kicsit vádlira meló közben! Ezzel elégethetsz némi plusz kalóriát és még az izmaidat is fejleszted - ez úgyis egy olyan izomcsoport, amit sokan elhanyagolnak a konditeremben. Ha még hatékonyabbá akarod tenni, helyezz pár nehéz könyvet a combjaidra.

Kávé helyett igyál zöld teát

A pozitív egészségügyi hatásait már egy csomó vizsgálat igazolta, a fogyásban és az erek védelmében is segíthet. Nincs más dolgod tehát, mint a munkahelyi kávét zöld teára cserélni, aztán várni a hatást. Ha mindezt sikerül megfogadnod, akár még úgyis leadhatsz néhány kilót, hogy szinte fel sem álltál a székedből. Az azért nem rossz, ugye?

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon